اضافه شدن دو رام به قطار شهری اصفهان تا پایان سال‌۹۸

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان از اضافه شدن دو رام قطار به خط یک متروی اصفهان تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲ رام قطار یا ۶۰ دستگاه واگن در خط یک متروی اصفهان فعال است.

علیرضا فاتحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعداد دو رام قطار توسط وزرات کشور خریداری شده و در حال مونتاژ در یکی از شرکت‌های ایرانی است و تا پایان سال به قطار شهری اصفهان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به زمان فعالیت متروی اصفهان، تصریح کرد: از مهرماه سال جاری قطارها در خط یک متروی اصفهان حدفاصل پایانه‌های صفه و عاشق آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح حرکت کرده و تا ساعت ۲۱:۳۰ در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۸۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی برای انجام سفرهای درون شهری خود از مترو استفاده می‌کنند، ادامه داد: ماهانه حدود پنج میلیاد تومان هزینه بابت حقوق و امور مختلف به پیمانکاران مترو پرداخت می‌شود، از این رو انتظار می‌رود شهروندان برای کاهش ترافیک، هزینه‌ها و کمک به کاهش آلودگی هوا برای انجام سفرهای درون شهری خود از این وسیله پاک استفاده کنند.

وی با اشاره به اشتغالزایی متروی اصفهان، گفت: بر اساس استانداردها هر کیلومتر مترو برای ۵۰ نفر اشتغالزایی می‌کند، اما در حال حاضر غیر از پیمانکار ۵۵۰ نفر در بخش حفاظت و بخش‌های مسافری، نگهداری و تعمیرات مشغول به کار هستند که امکان دارد به تدریج بر تعداد نیروها افزوده شود.

کد خبر 395423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • آیدا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    5 0
    وااای این خط متروی در حال ساخت داره دیوونمون میکنه کاش زودتر تموم بشه ولی در کل خیلی خوب شد که یاد منطقه زینبیه هم افتادن مسؤلین.
  • محمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    0 0
    شرق به غرب اصفهان بیشترین بار ترافیکی را باوجود تره بار باغ رضوان شهرک صنعتی و... داره چرامسولین برای مترو اون فکری نمی کنن