برچسب "برخورداری" مانع آگاهی صحیح مسئولان کشور از مشکلات استان اصفهان می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: برچسب "برخورداری" که بر استان اصفهان زده شده است سبب شده تا مسئولان کشوری، مشکلات استان اصفهان را به خوبی نشناسند و از کاستی‌ها و نیازمندی‌های این استان آگاهی صحیحی نداشته باشند.

به گرارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله طباطبایی نژاد، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس دیوان عالی کشور با آرزوی قبولی اعمال و عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر و تبریک اعیاد ماه ربیع‌ الاول اظهار کرد: روزهای تعطیل زیادی در این ایام وجود داشت که همه مسئولان و خادمان ملت باید تلاش کنند تا کارهای عقب افتاده در این مدت، جبران شود. 

وی با بیان اینکه متأسفانه کلمه «برخوردار»، استان اصفهان را عقب انداخته است، افزود: استان اصفهان به اندازه حدود ۱۰ یا  ۱۲ استان کشور، مالیات پرداخت می‌کند و مسئولان کشور گمان می‌کنند چون این استان مالیات خوبی پرداخت می‌کند، همه پولدار هستند درحالی‌ که دو کارخانه بزرگ ذوب‌آهن و فولاد مبارکه و سایر کارخانه‌ها این حجم از مالیات را پرداخت می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: می‌توان گفت برچسب «برخورداری» ای که بر استان اصفهان زده شده است سبب شده تا مسئولان کشوری، مشکلات استان اصفهان را به خوبی نشناسند و از کاستی‌ها و نیازمندی‌های این استان آگاهی صحیحی نداشته باشند. 

طباطبایی نژاد افزود: این استان، استانی کویری است و ۱۰۶ هزار کیلومترمربع وسعت دارد که تنها ۲۵ هزار کیلومتر آن، اطراف رودخانه زاینده‌رود قرار گرفته و ۷۵ هزار کیلومتر آن کویری است.   

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی و پشتیبانی از دستگاه قضایی استان اصفهان یادآور شد: در گذشته دستگاه قضایی توجه صحیحی نسبت به استان اصفهان نداشته است و زندان اصفهان وضعیت بسیار بدی داشت و چندین برابر ظرفیت خود زندانی در خود جای داده بود که با کمک خیران و دستگاه قضایی امروز وضعیت بهتری پیدا کرده است.  

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان انتقاداتی از شیوه عملکرد دیوان عالی کشور گفت: لازم است تا قضات نسبت به برخورد با یک فساد وحدت رویه داشته باشد و اختلاف نظرهایی که در صدور رأی وجود دارد برطرف شود، همچنین دیوان عالی کشور نیازمند نیروهای جوان، متخصص و متعهد است.

قضات اصفهان خوب و پر کار هستند

رئیس دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در این دیدار با بیان اینکه استان اصفهان قضات خوب و پر کاری دارد، اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان استان برخوردار معرفی شده است اما این استان کمبودهای بیشتری نسبت به سایر استان‌ها در حوزه قضایی دارد. حجم بالای پرونده‌های قضایی، ورودی زیاد پرونده‌ها، کمبود قاضی و طولانی شدن زمان رسیدگی از عمده مشکلات این استان به شمار می‌رود.

کد خبر 395413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.