اهمیت تنوع و رقابت مسیرها در بازار گردشگری

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: راه توسعه گردشگری تنوع در مسیرها و مکان ها است به همین دلیل باید راهی فراهم شود تا گردشگران پس از اصفهان از مسیرهای متنوعی چون سیستان و بلوچستان که علاوه بر تنوع مردمی از تاریخ و طبیعت خوبی برخوردار است بازدید کنند.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص قراردادی که با رییس اداره گردشگری سیستان و بلوچستان منعقد شد، اظهار کرد: هدف همه استان‌ها گسترش گردشگری داخلی و خارجی است؛ در گردشگری داخلی در اصفهان مسیر جدیدی با سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود و براساس قراردادی که منعقد شد دبیرخانه ای در اصفهان راه اندازی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت توسط کارشناسان بررسی شود تا به یک توسعه پایدار گردشگری برسیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در گردشگری خارجی با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان دروازه ای به سمت شبه قاره هند است و این کشور جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیارد نفر دارد می تواند راه جدیدی برای گردشگری آسیایی باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در حوزه گردشگری آسیایی کار شده است و با لغو روادید چینی ها موفقیت خوبی در این زمینه داشته ایم و در شش ماه اول سال بالغ بر هشت هزار گردشگر چینی از آثار تاریخی اصفهان بازدید کرده اند، می توانیم از شبه قاره هند نیز گردشگران خارجی را جذب کنیم.

الهیاری با اشاره به اینکه در بازار گردشگری تنوع و رقابت در مسیرها اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: راه توسعه گردشگری تنوع در مسیرها و مکان ها است به همین دلیل باید راهی فراهم شود تا گردشگران پس از اصفهان مسیرهای متنوعی چون سیستان و بلوچستان را بازدید کنند این استان علاوه بر تنوع مردمی از تاریخ و طبیعت خوبی برخوردار است و در دبیرخانه ای که دایر خواهد شد این استان به خوبی معرفی می شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: باتوجه به اینکه اصفهان با استان سیستان و بلوچستان هم مرز نیست و دو استان دیگر در مسیر آن قرار دارند می تواند گردشگران را به خوبی به خود جذب کند.

کد خبر 395411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.