رونمایی از سیستم CBRNE مخاطرات شیمیایی غرب کشور در کرمانشاه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از رونمایی سیستم CBRNE مخاطرات شیمیایی غرب کشور با حضور مسئولان در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرشت و اهمیت تهدیدات و مخاطرات شیمیایی بیولوژیک، رادیولوژیک و هسته‌ای یا CBRNE به گونه‌ای است که رسیدگی به آن‌ها نیازمند توجه و برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ دستگاه‌های گوناگون امنیتی اطلاعاتی، ضدتروریستی، نهادهای مدیریت امور اضطراری، سازمان‌های مقابله با بحران، نهادهای بهداشتی، تغذیه، کشاورزی و مراجع مرتبط دیگر است.

غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با این سیستم اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره مهارت‌افزایی مدیران و کارشناسان سازمان‌های امدادی همچون آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و پلیس جهت شناسایی، مدیریت و مقابله با حوادث و تهدیدات حوزه شیمیایی، زیستی، پرتوی، هسته‌ای و انفجاری cbrne  در کشور است.

رضایی گفت: رویدادهای این چنینی جنبه‌های گوناگونی دارند که غفلت از هر یک از آن‌ها می‌تواند موجب پیامدهای ناگوار و زیانباری شود؛ با در نظر گرفتن این نکته که پیامدهای یک حمله یا حادثه CBRNE می‌تواند بسیار گسترده، مخرب و تضعیف‌کننده باشد آمادگی در برابر وقوع احتمالی این حوادث اهمیت حیاتی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سوق‌الجیشی استان کرمانشاه، با هماهنگی سعید طلوعی، شهردار کلانشهر کرمانشاه و خسرو عیسائیان، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کرمانشاه و مدیرکل پدافند غیرعامل استان یک تیم هشت نفره از پرسنل سازمان به مدت هفت روز به مشهد اعزام و تحت آموزش قرار گرفتند تا در زمان لزوم نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل، گفت: با حضور طلوعی، شهردار، عیسائیان، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کرمانشاه و زارعی، معاون پدافند غیرعامل استان در محل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از این سیستم و تجهیزات مربوطه رونمایی شد.

کد خبر 395410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.