حمل‌ونقل عمومی؛ از خودروهای زمینی تا تاکسی‌های پرنده

سرویس همسفری آنلاین اوبر روز به روز خدمات حمل‌ونقل خود را گسترش می‌دهد تا جایی‌ که قرار است در آینده‌ای نزدیک فراتر از استفاده از خودرو، دوچرخه و اسکوتر برود و مسافران را از مسیر هوایی در داخل و خارج شهر به مقصد برساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوبر یک سرویس همسفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است. اپ موبایل تلفن هوشمند به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را برای راننده می‌فرستد. اوبر قرار است تا سال ۲۰۲۳ خودروهایی را اختراع کند که مسافران را از طریق مسیرهای هوایی به مقصد خواهد رساند که در نتیجه مسافت یک مسیر حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای را به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد داد. خودروهای جدید که به شکل هواپیماهایی مجلل طراحی خواهند شد، ظرفیت حمل چهار مسافر، فضا برای یک خلبان و چمدان‌ها و اسباب سفر دارد. اگر چه خلبان وظیفه هدایت خودروی هوایی را بر عهده دارد، بااین حال، دلایل امنیتی مهم‌ترین علت حضور آن‌ها در خودروهای جدید به شمار می‌رود.

مسئولان سرویس مسافربری اوبر در نظر دارند تاکسی‌های پرنده خود را در سال ۲۰۲۳ در کلانشهرهای دالاس تگزاس، لس آنجلس و ملبورن استرالیا راه‌اندازی کنند. این شهرها که به‌خاطر فرهنگ خودروسواری خود در سراسر جهان شهرت دارند، دارای بزرگراه‌هایی هستند که ظرفیتشان به‌خاطر تردد خودورها تکمیل شده است. بنابراین تاکسی‌های پرنده می‌تواند راه‌حلی بسیار مناسب برای به مقصد رساندن مسافران به مناطق مرکزی در کم‌ترین زمان ممکن باشد.

در حال حاضر یک فضای آزمایشی برای تاکسی‌های پرنده در فریسکو، از شهرهای کوچک اطراف دالاس در ایالت تگزاس ایجاد شده است تا این هواپیماهای کوچک را مورد آزمایش قرار دهد. مقامات کلانشهر دالاس در نظر دارند فرودگاه‌های آسمانی را در مناطق محبوب و پرتردد شهر، نظیر سالن‌های کنسرت و استادیوم‌ها بنا کنند تا در نتیجه رفت‌وآمد به این مناطق را برای مردم تسهیل کنند.

کد خبر 395403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.