۱۹۸۳ مجوز برای محرم و صفر امسال صادر شد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در مجموع در سال جاری ۱۹۸۳ مجوز توسط ستاد محرم شهرداری صادر شد که برای مواردی مانند نصب داربست، ایستگاه‌های صلواتی و تبلیغات شهری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری صبح امروز با حضور در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور ارائه گزارش عملکرد شهرداری اصفهان در ایام محرم و صفر اظهار کرد: ایجاد نظم و ترتیب، ارتقای آموزش‌های مورد نیاز برای برگزاری مراسم‌ها با کمترین خسارت، مدیریت بحران، ارتقای سطح رضایتمندی هیئت‌های مذهبی، تسهیل در عبور و مرور عزاداران و مدیریت ترافیک شهری، جلوگیری از نازیبایی‌های سیمای شهری، کمک به حفظ بهداشت عمومی شهر و شهروندان و ارتقای سطح ارتباط مدیریت شهری با هیئت های مذهبی از اولویت‌های ستاد ویژه محرم و صفر بوده است.

وی با بیان این که ستاد معاونت خدمات شهری در ایام محرم و صفر در سه بخش فعالیت داشته است، افزود: صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی، آموزش و اعزام نیرو برای کربلا و ارائه خدمات یه هیئت‌ها در سطح شهر  از جمله این اقدامات بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی جلسات هماهنگی درون بخشی و برون بخشی تشکیل شد، ادامه داد: برنامه ریزی برای صدور مجوز و جانمایی ایستگاه‌های صلواتی انجام شد، نماینده شهرداری و دبیر ستاد محرم در سازمان تبلیغات اسلامی برای صدور مجوز و تسهیل امور برای هیئت‌ها حضور یافت.

وی با بیان اینکه برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی در مناطق ۱۵ گانه با حضور هیئت‌های مذهبی، کلانتری‌ها، پلیس راهور و آتش نشانی  جلساتی داشتیم، افزود: در مجموع در سال جاری ۱۹۸۳ مجوز توسط ستاد محرم شهرداری صادر شد که این مجوزها برای مواردی مانند نصب داربست، ایستگاه‌های صلواتی و تبلیغات شهری بوده است.

امیری با بیان اینکه در بخش پیشگیری از تخلفات شهری در این ایام از ایجاد سد معبر جلوگیری کردیم، اظهار کرد: با سدمعبر و همچنین ایجاد داربست بدون مجوز برخورد شد.

وی در خصوص فعالیت سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در ایام محرم و صفر نیز گفت: با توجه به فعالیت‌های پیشگیرانه صورت گرفته تنها یک مورد آتش سوزی در اصفهان داشتیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایام عزداریاز هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها ۷۴۷ مورد بازدید آتش نشانی داشتیم، گفت: همچنین ۳۱۵ خاموش کننده امانت در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و بیش از ۱۶۵ خودرو در کنار ایستگاه‌ها قرار داشت.

وی به نصب المان‌های اشک در سطح شهر به عنوان نماد محرم امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۴۰ نماد از این دست در سطح شهر نصب شد.

امیری در خصوص اعزام نیرو و دستگاه‌های مورد نیاز شهرداری اصفهان برای راهپیمایی اربعین اظهار کرد: برای اعزام نیروها به این مراسم دوره‌های آموزشی برگزار شد و ساماندهی آبرسانی و نظافت در مسیر در دستور کار بود.

وی تصریح کرد: برای راهپیمایی اربعین امسال در مجموع ۱۸ آتش نشان، ۶۰ پرسنل کارگری و ۱۰ نیروی متخصص و سرکارگر، دو خودروی آتش نشانی سنگین و ۸۰ دستگاه اتوبوس اعزام شد.

کد خبر 395400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.