شورای‌عالی شهرسازی ایران طرح توسعه و عمران زاهدان را ابلاغ کرد

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه و عمران شهر زاهدان تا افق ۱۴۱۰ از سوی شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عطاء اله اکبری اظهار کرد: بر اساس طرح توسعه و عمران شهر زاهدان، وسعت این شهر از ۷۳۷۱،۸ هکتار به ۷۴۹۱،۷ هکتار در سال ۱۴۱۰ افزایش خواهد یافت و جمعیت در قالب این برنامه تا سال ۱۴۱۰ برای شهر زاهدان با توجه به محدودیت منابع آبی و لزوم تأمین آن ۷۸۵ هزار و ۱۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح شهر زاهدان به جهت نحوه استفاده از تراکم ساختمانی، به صورت پهنه و ریز پهنه در قالب محلات و نواحی مختلف تقسیم بندی شده است که بر این اساس برخی از نواحی شهر زاهدان که از الگوی پلاک‌های بزرگ مقیاس و متناسب بهره مند هستند نیز از امتیاز تراکم بالا برخوردار خواهند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: سیاستی که در قالب این برنامه در حوزه ساخت و ساز برای شهر زاهدان تعریف شده است جلوگیری از ریزدانگی و تفکیک قطعات به پائین تر از حد نصاب است و در این رابطه نیز مشوق هایی برای پلاک هایی که از تفکیک عرصه خودداری می کنند، در نظر گرفته شده و از افزایش تراکم در مرکز شهر زاهدان جلوگیری می شود، همچنین تراکم به پهنه جنوبی شهر منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: حریم شهر زاهدان نیز از ۱۳۰۶۸،۱ هکتار به ۲۴۰۹۰،۸ هکتار به منظور حفظ و صیانت از اراضی شهر زاهدان افزایش یافته است.

اکبری خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای این طرح، تأمین زمین لازم برای طرح اقدام ملی است.

کد خبر 395396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.