به گزارش ایمنا، عباس رجبی اظهار کرد: شهر ساری یکی از قدیمیترین شهرهای ایران در مرکز مازندران با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت که توسط سه منطقه شهری اداره میشود و با برخورداری از جاذبههای طبیعی نظیر کوه، جنگل و دریا و همچنین واقع شدن در مسیر حرم امام رضا(ع) سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که در تابستان ۱۳۹۶ نخستین شهر برتر گردشگرپذیر ایران با بیش از دو میلیون سفر تابستانی شناخته شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر جاده کمربندی یکی از نیازهای اصلی هر شهر به منظور تسهیل در تردد وسایل نقلیه و جلوگیری از ترافیک درون شهری به خصوص در مراکز استانها و شهرهای بزرگ است که باعث میشود با هدایت وسایل نقلیه سنگین به آن مسیر از ایجاد گرههای ترافیکی در شهر جلوگیری شود.
شهردار ساری اضافه کرد: ساری با دسترسی به کمربندی شرقی و غربی در مسیر مواصلاتی تهران- ساری و مشهد و کمربندی جنوبی مسیر مواصلاتی تهران- ساری و سمنان توانسته است بخشی از بار ترافیکی شهر را با توجه به حجم مسافران و گردشگران که به این شهر سفر کرده یا از آن عبور میکنند کم کند، اما امروز با گسترش شهر این کمربندیها به نوعی به یک مسیر داخل شهری و بخشی از شریان تردد درون شهری تبدیل شده است.
رجبی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با در نظر گرفتن مشکلات مزبور و به منظور کاهش مصرف انرژی، رفع گرههای ترافیکی، سهولت دسترسی در نقاط ورودی و خروجی شهر و رفع گرههای ترافیکی ساکنان آن منطقه به مرکز شهر، پروژه « پل تا پل » را که در مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پلهای شهید نوری واقع شده است را در دستور کار خود قرار داد تا با گشایش این پروژه اهداف منظور، تحقق پیدا کند.
وی گفت: پروژه « پل تا پل» به عرض ۲۶.۵ متر در دو باند ۱۰ متری رفت و برگشت، مسیر پیاده رو به عرض ۴.۵ متر در ضلع شمالی و رفیوژ میانی به عرض دو متر و در مجموع به طول دو هزار و ۶۰۰ متر که حدود دو هزار و ۳۰۰ متر فاصله پل تا پل و ۳۰۰ متر از محدوده انتهای بلوار داراب تا پل کابلی شهید رنجبر است که تاکنون حدود ۸۰۰ متر از املاک شخصی در طول مسیر تملک و مابقی در دست اقدام است؛ با تملک آخرین واحدهای مسکونی و املاک شخصی در طول مسیر، بازگشایی این پروژه دو هزار و ۶۰۰ متری راه دسترسی بلوار داراب در نقطه جغرافیایی جنوب شرق ساری به اتوبان ساری- نکا متصل میشود.
شهردار ساری تاکید کرد: به دلیل اهمیت این پروژه و اینکه راههای مواصلاتی از بزرگترین مولفههای دستیابی توسعه است، مکاتبات و هماهنگی و تعامل لازم با دستگاههای مربوطه در اجرای این پروژه انجام شد و مطالعات و برنامهریزیهای اولیه توسط تیمی مجرب صورت گرفت و هم اکنون به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری و استفاده از ظرفیتهای موجود سازمانی و با حمایت تمامی دوایر شهرداری ساری در حال انجام است.
رجبی خاطرنشان کرد: علاوه بر سهولت در تردد به دلیل واقع شدن این پروژه در کنار رودخانه تجن و همجواری با باغات مرکبات این منطقه بیشک چشمانداز زیبایی را نیز به همراه خواهد داشت و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با ایجاد فضای سبزچشم نواز در حاشیه این مسیر جاذبههای آن را افزونتر خواهد کرد.
نظر شما