دستگیری ۳ شکارچی بز وحشی در کرکس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: سه شکارچی غیرمجاز که لاشه یک بز وحشی را همراه داشتند در منطقه حفاظت شده کرکس دستگیر شدند.

علیرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز در پی گزارش دوستداران حیات وحش مبنی بر حضور یگ گروه متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به محل اعزام و پس از گشت و پایش منطقه موفق شدند سه متخلف شکار و صید را  شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: از این متخلفان لاشه یک راس بز وحشی، یک قبضه سلاح ام یک ، یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی و مهمات شامل یک عدد فشنگ ام یک، سه عدد فشنگ چهار پاره ، ۱۸ عدد فشنگ کالیبر ۱۲ و ادوات شکار شامل یک دستگاه دوربین دو چشمی و سه عدد سلاح سرد کشف و ضبط شد .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با بیان اینکه  متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، خاطر نشان کرد: طبق بند ب  ماده ۱۲ قانون شکار و صید، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب می شود.

وی افزود: براساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و نظامی جرم است.

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با ۱۱۴ هزار هکتار وسعت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان است که گونه های جانوری مختلفی شامل خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، گراز، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی و پایکا در آن وجود دارد.

کد خبر 395389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.