ایجاد ۸۷ ایستگاه تخلیه بار با بیشترین پراکندگی درنقاط پر تردد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری مشهد گفت: ۸۷ ایستگاه تخلیه بار در نقاط مختلف شهر مشهد با بیشترین پراکندگی در مناطق دو، شش و هشت احداث شده است.

به گزارش ایمنا، حسین مختاری اظهار کرد: از سال ۹۵ احداث ایستگاه های تخلیه بار در مشهد آغاز و تاکنون ۸۷ ایستگاه در فضایی بالغ بر سه هزار و ۲۷۰ مترمربع و با ظرفیت ۲۳۱ جای پارک راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مدیریت فرآیند تخلیه و بارگیری، روان سازی ترافیک معابر شهری و جلوگیری از پارک دوبل، ایمن سازی جابه جایی کالا و کاهش خطرات احتمالی در حین انجام عملیات تخلیه و بارگیری و مدیریت مصرف سوخت از اهداف احداث ایستگاه های تخلیه باربوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۸۲ ناوگان و خودروی سواری متخلف در ایستگاه های تخلیه بار اعمال قانون شده اند، اظهار کرد: توقف خودروهای سواری در ایستگاه‌های تخلیه بار ممنوع است و شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ایستگاه‌ها با دوربین های نظارتی کنترل می شوند، تصریح کرد: گشت بازرسی موتوری روزانه ایستگاه‌ها را رصد می کند لذا ناوگان باری تنها برای تخلیه و بارگیری می توانند از ایستگاه های مذکور استفاده کنند و توقف در محل ایستگاه ها بدون حضور راننده ممنوع است.

مختاری ادامه داد: بخشی از ترافیک معابر شهری مربوط به سرگردانی خودروهای باری است که به دنبال محلی جهت تخلیه و بارگیری کالاهستند که با احداث ایستگاه های تخلیه بار این موضوع تا حدی زیادی مرتفع و از حادثه آفرینی حین تخلیه و بارگیری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 395384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.