میزان هدرروی آب تا پایان سال به یک چهارم کاهش پیدا می‌کند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس پایش تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ هدرروی آب عمده‌ترین مشکل فضای سبز بود که با ترمیم شبکه های آبیاری تا پایان سال، میزان آن از نصف به یک چهارم کاهش پیدا می‌کند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای تحقق هدف مهم مصرف بهینه آب در فضای سبز، بهینه‌شدن سیستم‌های آبیاری مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای نگهداری عرصه‌های فضای سبز قرارداد با پیمانکاران جدید منعقد، جلسات کارشناسی و بازدید میدانی انجام و تمام سیستم‌های آبیاری تحت فشار شهر کنترل و رفع عیوب احتمالی سیستم ها در مناطق ۱۵ گانه و ناژوان انجام می‌شود که امسال برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته در این حد اقدام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر اصفهان به صورت تحت فشار انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال بازنگری اساسی در اسناد مناقصه و شرح خدمات قراردادهای نگهداری فضای سبز شهر انجام شده است از جمله این که در این قراردادها ساختار و رویکرد مدیریت محور مورد توجه قرار گرفته و پیمانکاران فضای سبز را مدیریت می کنند همچنین استفاده از سموم ارگانیک به پیوست قراردادها اضافه شده است.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: در قراردادهای جدید سیستم آموزش منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و از این پس قرار نیست پیمانکار نیروی آموزش دیده را جابجا کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه سال‌جاری عرصه‌های فضای سبز تحویل پیمانکاران شده و موارد مطروحه شهروندان با اداره ۱۳۷ مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با رصد موضوعات تماس‌های شهروندان نتایجی حاصل شد از جمله اینکه ۵۳ درصد مشکلات در ۱۳۷ مربوط به سیستم‌های آبیاری، ۲۸ درصد باز بودن والو آب فضای سبز و مقدار کمی ناشی از بی‌توجهی کارگران فضای سبز بوده است، از این رو ترمیم شبکه‌های آبیاری را مورد توجه قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با ترمیم تمامی شبکه های آبیاری تا پایان سال، میزان هدرروی آب از نصف به یک چهارم کاهش پیدا کند.

کد خبر 395382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.