نگرش بر زیبایی‌های تفتان تا مکران

مکران جایی است که موج‌های آب آرام خود را به ساحل زیبای چابهار می‌رسانند و در سایه سنگ ها، زنان سوزن‌دوز مشغول کار هستند و اکنون با برپایی نمایشگاهی در مرکز ایران در شلوغ ترین ساعت شب لحظه های آرام سیستان و بلوچستان را می توان احساس کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زیبایی های سیستان و بلوچستان بر دیوارهای گالری نگرش قاب گرفته شده اند تا از ساحل زیبای این استان تا بلندی های آن را به علاقه مندان معرفی کنند؛ علیرضا فرهانی در خصوص برگزاری این نمایشگاه می گوید: نام نمایشگاه بر اساس رشته کوه های تفتان و ساحل چابهار که به مکران معروف است انتخاب شده است. این مناطق از مهمترین جاذبه های طبیعی استان سیستان و بلوچستانهستند که پتانسیل زیادی دارند اما ناشناخته اند.

این عکاس ادامه می دهد: هر عکاس پنج عکس از مجموعه عکس هایش انتخاب کرده است همچنین یک مجموعه چهار عکس از بانوان سوزن دوز سیستان بلوچستان که به نام دختران مهتاب است در نمایشگاه به نمایش درآمده است.

این عکاس می افزاید: هدف ما از رفتن به سیستان و بلوچستان خوب شدن حال دلمان بود در کنار آن عکاسی هم کردیم خیلی از سختی ها را به جان خریدیم و این اتفاق باعث شد سیستان و بوچستان را عمیق درک کنیم و  من خود را سفیر سیستان و بلوچستان بدانم و همه این اتفاقات صفر تا صد شخصی بوده و زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم هیچ مسئولی حضور نداشت.

وی خاطرنشان می‌کند: عواید حاصل از فروش نمایشگاه به بانوان هنرمند سیستان و بلوچستانی اختصاص می یابد.

فریده روشن  نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه "از تفتان تا مکران، گستره زیبایی" به خبرنگار ایمنا می گوید: این نمایشگاه فوق العاده ای است که برای اولین بار در اصفهان زیبایی های سیستان و بلوچستان را به نمایش گذاشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، می افزاید: سیستان و بلوچستان آنگونه که شایسته دیدن است دیده نشده و فقط آسیب هایی همانند فقر و قاچاق این استان را شنیده ایم و به صنایع دستی و محل های گردشگری توجه نشده اما امید است این نمایشگاه بهانه ای برای توجه بیشتر باشد.

کد خبر 395380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.