اشتباهات داوری ۴ امتیاز از سپاهان گرفت/ هر هفته شاهد فحاشی ریتمیک به قلعه‌نویی هستم!

مدیر عامل باشگاه سپاهان گفت: ما موافق اعتراض بازیکنان به داور نیستیم، اما باز هم شاهد اخراج بازیکن ملی پوش تیم ما در بازی با پارس جنوبی بودیم که از نظر من این تصمیم داور سختگیرانه بود.

مسعود تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با اشتباهات داوری در بازی سپاهان و پارس جنوبی، اظهار کرد: هرگاه مصاحبه ای انجام می دهم به کمیته اخلاق و انضباطی احضار می شوم، این بار کارشناسی های داوری صورت گرفته است و باشگاه به صورت قانونی اعتراض خود را بیان می‌کند.

بازی با سایپا پنالتی برایمان نگرفتند

وی ادامه داد: دو هفته اخیر اشتباهات داوری تاثیر گذار بود و این اشتباهات در زمان های حساس بازی بود. تیم سپاهان در کورس قهرمانی است. در بازی که با تیم سایپا داشتیم داور در دقیقه ۹۰ این بازی با وجود فاصله کم پنالتی آشکار را برای تیم سپاهان نگرفت، کارشناسان داوری اذعان دارند که این توپ پنالتی صد در صد بوده است و بازیکن تیم سایپا مهاجم تیم سپاهان را شارژ کرده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص داوری بازی سپاهان و پارس جنوبی اضافه کرد: برای تیم پارس جنوبی احترام قائلم، اما در دقیقه ۴۴ بازی پنالتی عجیبی گرفته شد. در این موقعیت مشخص نیست کدام بازیکن سپاهان به مهاجم پارس جنوبی برخورد کرده است، در اواخر بازی نیز شاهد بودیم که گل سالم تیم سپاهان مردود اعلام شد.

موافق اعتراض بازیکنان به داور نیستیم

تابش افزود: ما موافق اعتراض بازیکنان به داور نیستیم، اما بازهم شاهد تصمیم سختگیرانه داور بودیم و در اواخر این دیدار بازیکن ملی پوش تیم ما اخراج شد که از نظر من این تصمیم داور سختگیرانه بود. باشگاه ما برای تمام بازیکنان قانونی گذاشته است که اگر به دلیل اعتراض به داور کارتی دریافت شد بازیکن خاطی جریمه مالی می شود.

وی ادامه داد: این اشتباهات باعث شد که تیم سپاهان در دوهفته چهار امتیاز محرز از دست بدهد اگر سپاهان این چهار امتیاز را کسب کرده بود از رقیبان خود فاصله می گرفت.

کمک داور ویدیویی باعث ایجاد انگیزه در داوران می‌شود

مدیر عامل باشگاه سپاهان در پاسخ به این سوال که چقدر کمک داور ویدیویی (وی ای آر) به کاهش این اشتباهات کمک می کند؟ گفت: این راهکار خوب است و تیم ما موافق با اجرای وی ای آر است که این اتفاق در نیم فصل دوم خواهد افتاد و این برای داوران ایجاد انگیزه می کند  و بیشتر به بازی دقت می کنند و اشتباهات آن ها کم می شود.

نمی گوییم اشتباهات داوری عمدی است

تابش افزود: باشگاه سپاهان نمی گوید اشتباهات داوری از رو قصد بوده است، اما شاهد این هستیم که تیم فولاد مبارکه سپاهان که در کورس قهرمانی قرار دارد چهار امتیاز را به راحتی از دست داده است.

وی در پاسخ به سوال اینکه آیا قصد شکایت از داوران بازی با پارس و سایپا را دارید؟ پاسخ داد: ما اعتراض خود را به مراجع مربوط خواهیم رساند و این اعتراض را نیز در فدراسیون اعلام خواهیم کرد. برخی اشتباهات داوری به دلیل دور بودن داور از صحنه است، اما در بازی با تیم سایپا داور حدود سه متر با محل برخورد بازیکنان با یکدیگر فاصله داشت.

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: باشگاه سپاهان درخواست دارد که داوری و نظارت بر آن افزایش یابد، در فصل گذشته نیز شاهد این اشتباهات بودیم و در دقیقه ۹۰ در بازی با پرسپولیس برای تیم  حریف پنالتی گرفته شد که همین اتفاق باعث شد تیم سپاهان قهرمانی لیگ را از دست بدهد.

دو میلیارد تومان برای چمن نقش جهان هزینه شده است

تابش با اشاره به اینکه چمن ورزشگاه نقش جهان مشکل زیادی ندارد، افزود: باشگاه سپاهان دستگاه های جدیدی خریداری کرده است، چمن ورزشگاه نقش جهان خوب است و با وجود اینکه هفته ای یک بار بازی در آن صورت می گیرد از کیفیت خوبی برخوردار است. برای خرید این دستگاه ها حدود دو میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از گزارشگر اصفهانی بازی سپاهان تعجب می کنم، زیرا نکات مهم بازی را فراموش کرده است و از چمن ورزشگاه انتقاد می کند و این کار باعث شده است که چمن ورزشگاه نقش جهان برای همه سوژه شود، باشگاه سپاهان پیگیر این موضوع است و هر روز بهتر خواهد شد. 

شارژ مالی و روحی بازیکنان طبق آیین نامه است

مدیرعامل باشگاه سپاهان در رابطه با شارژ مالی و پرداختی باشگاه گفت: سپاهان طبق آیین نامه به بازیکنان پاداش می دهد و تمام شارژ مالی بر اساس آیین نامه است، باشگاه سپاهان در بازی های حساس پاداش روحی در نظر می گیرد و پاداش بازی های خارجی و داخلی مشخص است زیرا دارای آیین نامه هایی به نام پاداش و جریمه داریم.

قیمت بلیت بازی گران نیست

تابش اضافه کرد: برخی هوادارن باشگاه دلیل نیامدن به ورزشگاه را گرانی بلیت می دانند، اما قیمت این بلیت ها گران نیست و طبق اصول است، در لیگ یک نیز شاهد هستیم که قیمت بلیت ده هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه بلیت فروشی برای ما درآمدی ندارد ادامه داد: پول بلیت فروشی خرج برگزاری مسابقات می شود و درآمد زیادی برای باشگاه ندارد، زیرا برگزاری مسابقه هزینه زیادی دارد، در هیچ استانی بلیت فروشی ارزان تری وجود ندارد.

مدیر عامل باشگاه سپاهان در رابطه با صحبت های امیر قلعه نویی در کنفرانس بعد از بازی با سایپا، افزود: من در این مورد صحبت نمی کنم و نمی خواهم وارد این بحث ها شوم، شاهد بودیم که به رسول خطیبی فحاشی شد و از فدراسیون فوتبال تشکر می کنم که از خطیبی حمایت کرد.

تابش ادامه داد: هر هفته در ورزشگاه های مختلف شاهد فحاشی به امیر قلعه نویی هستیم و هواداران علیه او شعار می‌دهند و فحاشی می کنند و امیدوارم که فدراسیون در این زمینه ورود کند و جلوی این کارها گرفته شود.

هرشخصی یک آستانه تحمل دارد

وی افزود: فحاشی هواداران باعث شده تا قلعه نویی این صحبت ها را انجام دهد و هر شخص آستانه تحمل دارد و پس از این فحاشی ها قلعه نویی این صحبت هارا انجام داده است، در ورزشگاه شاهد بوده ام که هواداران تیم‌ها به صورت هماهنگ و ریتمیک به سرمربی سپاهان فحاشی می کنند و امیدوارم در رفع این مورد نیز اقدامی صورت بگیرد. 

مدیرعامل باشگاه سپاهان ادامه داد: امیدوار هستم همانگونه که قلعه نویی پس از صحبت هایش عذرخواهی کرد، هوادارن تیم ها نیز از سرمربی سپاهان عذر خواهی کنند، رفتار ها باید یکسان باشد و عدالت برقرار شود.

کد خبر 395379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.