لزوم لایروبی مادی ها و انهار اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال شاهد افزایش بازندگی‌ها خواهیم بود، گفت: طول انهار و مادی های شهر اصفهان حدود ۵۰۰ کیلومتر است و ضرورت دارد معاونت حدمات شهری نسبت به لایروبی آنها اقدام کند تا از بروز خسارت در هنگام بارندگی‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز دانش‌آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان اظهار کرد: این روز همزمان با ورود و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه بوده است که در این روز امام (ره) علیه کاپیتولاسیون بیانیه‌ای صادر کردند و پس از آن به ترکیه تبعید شدند.

وی گفت:  ملت ایران هیچگاه زیر بار استکبار و استثمار نرفته و همواره با آنها در تقابل بوده است، افزود و این افتخارات نظام است.

کلاس شهر از دوره اول ابتدایی تدریس شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی به شهروندان از اصول مهم مدیریت شهری است، افزود: در این راستا با مصوبه شورای شهر و همکاری این نهاد کتابی تحت عنوان "کتاب شهر" را تالیف و با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و آموزش و پرورش به صورت پایلوت در برخی مدارس اصفهان تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: ضروری است که این کتاب از پایه اول در مدارس تدریس شود تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد و از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز درخواست داریم در این زمینه همکاری ویژه داشته باشد.

نصر اصفهانی با بیان اینکه بنا بر فرموده امام علی (ع) علم انسان را به سلطنت می‌رساند، افزود: بر این اساس برای مدیریت شهر استفاده از علم و دانش، برنامه ریزی و اطلاعات امری ضروری است تا درصد خطاها به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: از شورای چهارم تاکنون راه اندازی رصدخانه شهرداری اصفهان در دستور کار قرار داشت که هنوز اجرایی نشده است و امیدواریم برای تحقق آن در این دوره از شورای شهر شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.

تابلوهای مزین به نام شهدا در اصفهان بازسازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تابلوهای مزین به نام شهدا در شهر اصفهان تصریح کرد: این تابلوها نیازمند زیباسازی، رنگ آمیزی و بازسازی است چرا که وضع این تابلوها در حال حاضر زیبنده شهر اصفهان نیست.

وی در خصوص لزوم ساماندهی آسفالت معابر گفت: این امر درخواست و مطالبه مردم در جلسات مختلف است و ضروری است که با کار کارشناسی، اولویت بندی آسفالت معابر در دستور کار قرار گیرد.

نصر اصفهانی در خصوص برخی اظهارات سرمربی تیم سپاهان گفت: وی در مصاحبه‌ای دراین خصوص از شهروندان اصفهان عذرخواهی کرد اما امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارها و اظهاراتی نباشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال شاهد افزایش بازندگی‌ها خواهیم بود، افزود: طول انهار و مادی های شهر اصفهان حدود ۵۰۰ کیلومتر است و ضرورت دارد معاونت حدمات شهری نسبت به لایروبی آنها اقدام کند تا از بروز خسارت در هنگام بارندگی‌ها جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فعالیت بازارهای روز کوثر اظهار کرد: در این بازارها اهدافی مانند ۲۰ درصد تخفیف برای شهروندان، استفاده از برندهای معتبر و برخورد مناسب با شهروندان در دستور کار بود که امیدواریم مورد غفلت قرار نگیرد.

تندیس پاکدستان در اصفهان ساخته شود

وی در خصوص پیشنهاد سخنگوی شورای شهر مبنی بر ساخت تندیس کارگران پاکدست و نجیب شهر اصفهان اظهار کرد: شورای شهر در این زمینه تاکید دارد و از آنجایی که تعداد این افراد حدود چهار نفر است بهتر است که زودتر این اقدام انجام شود.

کد خبر 395378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.