امکان اضافه کردن دفتر جدید خدمات قضایی در شهرستان وجود ندارد

رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد گفت: در حالی که در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا، روزانه یک تا حداکثر دو پرونده به هر قاضی ارجاع داده می‌شود، در ایران به طور متوسط در سطح کشور هر قاضی چندین برابر متوسط جهانی پرونده قضایی بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته جهان از ارجاع پرونده جدید به یک قاضی قبل از به نتیجه رسیدن پرونده‌های قبلی خودداری می‌کنند، اما ما به دلیل حجم بسیار زیاد ورودی پرونده و کمبود شدید نیرو چنین امکانی را نداریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 30 قاضی در دستگاه قضایی شهرستان فعال هستند و هر دادیار ماهیانه حداقل 250 پرونده را تحویل می‌گیرد که این حجم از کار، ضمن معطل کردن شهروندان می‌تواند بر روی کیفیت رسیدگی‌ها و صدور آرا نیز تاثیرگذار باشد.

رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد با اشاره به تاثیر راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی در کاهش ورودی پرونده‌ها اضافه کرد: چندین دفتر در سطح شهرستان فعال هستند، اما در برخی موارد شاهد ازدحام جمعیت در آن‌ها هستیم که یکی از دلایل اصلی آن تنظیم نشدن شکایت توسط مراجعان و تحمیل این وظیفه به دفاتر است.

حسینی ادامه داد: در سهمیه‌بندی جدید و در شرایط فعلی امکان اضافه کردن دفتر جدید خدمات قضایی در شهرستان نجف آباد وجود ندارد.

وی در خصوص تعیین تکلیف پرونده موقوفه ملاعبدالرحیم با رای دادگاه تجدید نظر در آینده‌ای نزدیک گفت: در موضوع حقوق عامه، به صورت ماهانه جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل می‌شود و در خصوص موارد مختلف همچون دست‌اندازی به منابع طبیعی و اراضی ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 395369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.