۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: قبل از تصویب قانون بیمه همگانی تنها مشمولان تامین اجتماعی، کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری تحت پوشش بیمه‌ بودند که تعداد آنها ۴ میلیون نفر بود اما امروز ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین بانک در جلسه شورای اداری استان اصفهان در جمع مدیران و مسئولان استانی، اظهار کرد: بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی فراهم کردن خدمات سلامت و بیمه یکی از وظایف دولت جمهوری اسلامی در برابر همه مردم است که در این راستا قانون بیمه همگانی در سال ۱۳۷۳ تصویب شد.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال ۱۳۷۴ سازمان بیمه سلامت شروع به کار کرد، افزود: قبل از تصویب قانون بیمه همگانی تنها مشمولان تامین اجتماعی، کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری تحت پوشش بیمه‌ بودند که این عده ۴ میلیون نفر از مردم بودند اما با تصویب این قانون امروز ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۶ در اقدامی ضربتی ۲۲ میلیون نفر از اقشار روستایی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، تصریح کرد: همه بیمه شدگان امروز از خدمات درمانی ۲۳ هزار پایگاه بهداشتی و درمانی در قالب طرح پزشک خانواده به صورت رایگان استفاده و در صورت نیاز به بستری فرانشیز ۷ درصدی پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح نظام نوین سلامت زمینه استفاده همه اقشار مردم از خدمات درمانی به صورت رایگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد و ۱۱ میلیون نفر دیگر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

بانک با تاکید بر اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، گفت: حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: از ۱۵ هزار میلیارد اعتباری که در کشور برای بیمه سلامت هزینه می‌شود، ۷۰۰ میلیارد آن در استان اصفهان است و از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه، تنها ۴۰۰ هزار نفر کارمندان دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه اجباری از آبانماه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در استان اصفهان از سال گذشته کل بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش طرح تبادل الکترونیکی اسناد پزشکی قرار گرفتند و در زمانی که به ازای هر بیمار ۲۵ برگه کاغذی به اداره سلامت وارد می‌شد این مکاتبات کاغذی پایان یافت. از مجموع ۶۰۵ بیمارستان دولتی ۴۰۵ بیمارستان در کشور تحت پوشش این طرح هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص وظایف جدید این سازمان در سال ۹۸ اظهار کرد: در سال جاری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از طریق پزشک خانواده خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند، خدمات بستری زندانیان و خانواده آنها نیز بر عهده سازمان بیمه سلامت قرار گرفت همچنین افراد مجهول‌الهویه هم با معرفی بهزیستی و دادگستری از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

کد خبر 395368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.