مدیران استانی به بهانه رعایت قانون وسواس به خرج می‌دهند

امام جمعه اصفهان گفت: چرا باید به بهانه رعایت مقررات تا این حد وسواس به خرج داد، با این تفاسیر همه ما به طور قانونی در حال کارشکنی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد عصر امروز در جلسه شورای اداری استان در جمع مدیران و فرمانداران استانی با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: امیرالمومنین می‌فرماید "وای بر هر انسانی که کار مسلمانان را برعهده دارد اما در را به روی مردم بسته و اجازه ورود آنها را نمی‌دهد" که منظور از این حدیث نهی عدم ارتباط مسئولان با مردم است.

وی با بیان اینکه خداوند مسئولانی که تماس مردم با آنها سخت باشد را لعنت می‌کند، افزود: باید مردم بتوانند درد و دل خود را با کارگزاران در میان بگذارند و فقط هم نباید به شنیدن مشکلات محدود شوند بلکه باید برای رفع مشکلات آنها قدم بردارند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امیر مومنان فرموده سزاوار نیست والی یا سرپرست یک شهر بعد از رسیدن به مقام خود نسبت به قبل از آن تغییر کند و نباید ریاست او را عوض کند بلکه همواره باید مردمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی همه مدیران رده بالای کشور در حال فعالیت جهادی هستند، اظهار کرد: باید به این مدیران کمک کرد و مدیران بدانند آنچه انسان را به این مقام رسانیده عقل، تدبیر و تفکر است و باید در همه کارها این عقلانیت را به کار گرفت.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه شورای اداری واقعی باید گره‌گشای مشکلات باشد گفت: باید هر اداره‌ای که مشکلی دارد بگوید وگرنه شورای اداری استان که تنها در آن به حرف بسنده شود موثر نخواهد بود.

وی با انتقاد از عدم همکاری برخی مدیران در گره‌گشایی از مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: چرا باید در روستایی که آب کشاورزی ندارند به ساخت‌وسازها یا آباد کردن زمین‌ها ایراد گرفته شود و تغییر کاربری‌ها به سختی صورت بگیرد.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه چرا با تغییر کاربری فضاهایی که می‌دانند کاربری آن موضوع را ندارد سخت‌گیری می‌کنند، تصریح کرد: باید کاری کرد که دوندگی‌های مردم کمتر شود و اگر زمین کشاورزی بوده که به درد این کار نمی‌خورد با تغییر کاربری آن موافقت شود.

وی با انتقاد از برخی وسواس‌های مسئولان استانی اظهار کرد: وقتی روستایی آب ندارد بگذارید حداقل مردم خانه بسازند و در آنجا زندگی کنند چرا برخی مدیران خانه‌ها را تخریب و کارشکنی می‌کنند.

طباطبایی‌نژاد افزود: چرا باید به بهانه رعایت مقررات تا این حد وسواس به خرج داد، با این تفاسیر همه ما به طور قانونی در حال کارشکنی هستیم متاسفانه یک تغییر کاربری ساده چندین سال دوندگی دارد بیایید همان طور که مسئولان رده بالای کشوری، در حال تلاش در چنین وضعی هستند ما مسئولان استانی هم با کمک هم گره‌ای از این مملکت باز کنیم و از فرصت خدمت حسن استفاده را ببریم.

کد خبر 395355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.