۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
رضایی: آمارها واقعی ارائه شود

استاندار اصفهان گفت: در آستانه تنظیم بودجه هستیم و مهمترین درخواست من این است که مدیران کل آمارهای واقعی به تهران بدهند نه آماری که فقط خودمان را بزرگ جلوه دهیم چرا که تمام اعتبارات بر اساس همین آمارها در اختیار استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی عصر امروز در شورای اداری استان با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های اراده و اختیار انسان است چرا که معتقدم خداوند انسان را آزاد آفریده و آزادی از موهبت‌های الهی است و شرکت در انتخابات به نوعی شکرگزاری از این نعمت است.

وی با تاکید بر لزوم آماردهی واقعی دستگاه‌ها خطاب به مدیران کل و فرمانداران استان، افزود: در آستانه تنظیم بودجه هستیم و مهمترین درخواست من این است که مدیران کل آمارهای واقعی به تهران بدهند نه آماری که فقط خودمان را بزرگ جلوه دهیم چرا که تمام اعتبارات حتی اعتبارات محرومیت‌زدایی بر اساس همین آمارها در اختیار استان قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان با انتقاد از مدیران استانی در عدم جذب اعتبارات، تصریح کرد: در بحث بودجه باید به صورت فعال برخورد کنیم و مدیران کل به سازمان‌های مرکزی خود آمارها و نیازهای واقعی را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه با تفویض اختیار به شهرستان‌ها موافقم، گفت: از مدیران می‌خواهم آن دسته از اختیاراتی که می‌توانند را به شهرستانها تفویض کنند؛ اما تا به حال از هیچ فرمانداری نامه‌ای در خصوص مطالبه اختیارات دریافت نکرده‌ام حتی در این زمینه کمیسیون ماده ۵ را هم در برخی موارد تفویض کردیم.

رضایی با انتقاد از مدیران استان در عدم ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه اطلاع‌رسانی مدیران کل استان کم است و حتی برخی از آنها از رسانه‌ها فرار می‌کنند. چرا باید این طور باشد که تا این حد اخبار و اطلاعات کارهای انجام شده کم باشد و اطلاع‌رسانی خوبی انجام ندهند.

وی با اشاره به اینکه اگر اصفهان را با هر استانی مقایسه کنیم چنین اقداماتی در آنها انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در تعداد اعطای مجوزها ۳۹ درصد رشد داشته‌ایم، میزان سرمایه‌گذاری در استان ۳۱ درصد رشد داشته و این ارقام مربوط به سال ۹۸ است سالی که تحریم‌ها به واقع شکننده و آزاردهنده است.

استاندار اصفهان افزود: آمار اشتغال استان اصفهان ۲.۵ درصد رشد داشته است و ۱۹۵ واحد اقتصادی که تعطیل شده بودند با کمک‌ها و حمایت‌های انجام شده به چرخه تولید برگشتند.

وی توجه به موضوع مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی را ضروری دانست و گفت: جذب اعتبارات عمرانی از موضوعات مهم استان است این اخطار را به مدیران می‌دهیم که جذب این اعتبارات را به زمان‌های پایانی سال محدود نکنید و اگر دستگاهی از این اعتبارات استفاده نکند بودجه آن دستگاه را به دستگاه‌های دیگر اختصاص می‌دهیم.

رضایی خطاب به فرمانداران استان اظهار کرد: سقف تسهیلات روستایی محدود نیست و فرمانداران و بخشداران باید در خصوص اختصاص تسهیلات همکاری بیشتری با استانداری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه به گفته هواشناسی استان در آبان و آذرماه بارندگی‌های خوبی خواهیم داشت، گفت: همه دستگاه‌ها موظف‌اند اقدامات لازم برای جلوگیری از سیل همچنین مراقبت‌های ایمنی و امنیتی از محورهای جاده‌ای استان به جهت ورود به فصل‌های سرد سال را در نظر داشته باشند.

استاندار اصفهان با انتقاد از وجود بروکراسی اداری تصریح کرد: بخشنامه حذف ارائه مدارک هویتی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی صادر شد و به خصوص بانک‌ها ۱۵ روز فرصت دارند این بخشنامه را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، افزود: در زمینه آسیب‌های اجتماعی مطالعات بسیاری انجام شده و امروز زمان اجرای این مطالعه‌ها و لازم است دستگاه‌های مختلف مانند بهزیستی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی به موضوع ساماندهی حاشیه‌نشینی توجه کنند همچنین این امر در شهرستان‌ها هم توسط فرمانداران انجام شده و در گزارش‌های سه ماهه به استانداری اعلام شود.

کد خبر 395351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.