اوباما و کلینتون داعش را ساختند

مهم ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی ۲۴ ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

وزیر خارجه آلمان خواستار اتحاد کشورهای اروپایی شد

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان شنبه در مقاله‌ای نوشت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید برای مواجهه با چالش‌های جهانی چون تغییرات اقلیمی و مهاجرت متحد باشند. وی با یادآوری فرو ریختن دیوار برلین در ۳۰ سال قبل که به جدایی دو آلمان شرقی و غربی پایان داد، گفت: آلمان شخصا از صدها هزار سکنه آلمان شرقی که به صورت صلح آمیز علیه رژیم کمونیستی اعتراض کردند، تشکر می‌کند و قدردان آن است. همچنین از فعالان دموکراسی خواه در سایر کشورهای بلوک شرق و رهبران دو آلمان که راه را برای اتحاد مجدد آلمان پیمودند، قدردانی می‌کند. وزیر خارجه آلمان همچنین ادامه داد، رویداد نهم نوامبر ۱۹۸۹ راه را برای یک الزام برای ما به ویژه تکمیل پروژه اتحاد در اروپا پیموده و هموار کرده است.

ترامپ: اوباما و کلینتون داعش را ساختند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از غلبه بر "سلسله باراک حسین اوباما" به خود بالید و در جمع حامیانش در می‌سی‌سی‌پی با کلماتی رکیک درباره شکست دادن رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و حامیانش سخن گفت. ترامپ که یک سال تا انتخابات ۲۰۲۰ فرصت دارد، در ادامه باز هم از واژگانی نامناسب برای صحبت درباره باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق کشورش استفاده کرد. او کلینتون و اوباما را مسوول "اختراع داعش" معرفی کرد. او تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را "چرند" دانست و سخنان رکیکی را حواله بتو اورورک کرد که ساعاتی پیش از آن به نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان داد.

ترامپ که برای حمایت از یک جمهوری‌خواه به می‌سی‌سی‌پی رفته بود، با استقبال حامیانش مواجه شد. رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت که "سلسله کلینتون و سلسله بوش" را هم شکست داده است. او افزود: «تنها زمانی که دیدم باراک اوباما سخت کار می‌کند، زمانی بود که او سعی کرد مرا شکست بدهد.»

ترامپ: استیضاح حمله به خود دموکراسی است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت می‌سی‌سی‌پی تحقیقات استیضاح علیه خود را توطئه‌ مخفی دموکرات‌ها توصیف کرد. او این تحقیقات را "حمله‌ای به خود دموکراسی" و تلاشی برای معکوس کردن پیروزی او در انتخابات ۲۰۱۶ دانست. ترامپ با اشاره به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیقات استیضاح گفت: دموکرات‌ها عملا به لغو آرای ۶۳ میلیون آمریکایی رای مثبت دادند که این مایه ننگ خودشان و آن مجلس نمایندگان آمریکا است. از همان لحظه‌ای که من در انتخابات پیروز شدم، آن‌ها برای لغو نتایج انتخابات تلاش کردند.

حزب دموکرات با رسانه‌ها همدستی کرده است تا شکار موهومات استیضاح را به جریان بیندازد. او افزود: این چیزی است که هرگز فکرش را نمی‌کردم درگیر آن شوم. کلمه "استیضاح" برای من واژه کثیفی است. رای دموکرات‌های رادیکال در مجلس نمایندگان آمریکا حمله‌ای به خود دموکراسی است.   در همین حال استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید عصر جمعه به فاکس نیوز گفت: «ما آماده اتفاق افتادن استیضاح هستیم.» کلیان کانوی، مشاور کاخ سفید هم همان روز به خبرنگاران گفت، «برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا» آماده است.

ترامپ دیگر نمی‌خواهد در نیویورک زندگی کند

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با بیان این که در زادگاه خود یعنی شهر نیویورک، با او برخورد مناسبی نشده است، اظهار کرد که وی و خانواده‌اش می‌خواهند پالم بیچ را به عنوان محل سکونت اصلی‌شان انتخاب کنند. رئیس جمهوری آمریکا در صحفه توییتری خود نوشت: من نیویورک و نیویورکی‌ها را خیلی دوست دارم و همیشه این گونه خواهد بود ولی متاسفانه با وجود این که میلیون‌ها دلار به عنوان مالیات به شهرداری، جوامع محلی و دولت هر ساله پرداخت می‌کنم توسط نمایندگان شهر و دولت بسیار بد با من برخورد شده است. وی با اظهار این که افراد کمی شاهد این گونه برخورد بوده‌اند، گفت: من از این تصمیم متنفرم ولی این تصمیم برای همه افرادی که به آنها مربوط می‌شود خوشایندتر است. من به عنوان رئیس جمهور همیشه برای کمک به نیویورک و ساکنین فوق‌العاده‌اش حضور خواهم داشت و این شهر جایگاه خاصی در قلب من دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در ماه سپتامبر گذشته به اداره مالیات اعلام کرده بودند که پالم بیچ محل سکونت اصلی آنها می‌باشد. این روزنامه همچنین تاکید کرده است که به گفته یک منبع که خواست نامش فاش نشود براساس محاسبات رئیس جمهوری آمریکا این مکان در فلوریدا از لحاظ مالیاتی برای او بهتر است. این در حالی است که کاخ سفید هیچ گونه اظهار نظری در این رابطه نکرده است. در حقیقت، ترامپ از زمانی که به مقام ریاست جمهوری رسیده است علاوه بر کاخ سفید، ۹۹ روز را در مجموعه خود "مارالاگو" در ایالت فلوریدا گذارنده است، در حالی که فقط ۲۰ روز در آپارتمانش در برج ترامپ واقع در مرکز منهتن سکونت داشته است.

کد خبر 395350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.