ایجاد دسترسی به اینترنت بدون فیلتر بنا بر "مقتضیات شغلی"

افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای تغییر جنسیت، سرقت مسلحانه در بانک ملی زاهدان، مرگ دو نوجوان براثر تصادف در اصفهان، انهدام باند آدم ربایی در پایتخت،ورود مدعی العموم به مشکلات بهداشتی فاضلاب‌های خانگی سمنان و ایجاد دسترسی به اینترنت بدون فیلتر بنا بر "مقتضیات شغلی"عناوین بسته خبری اجتماعی شنبه ۱۱ آبان است.

به گزارش ایمنا، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح وی پی ان قانونی در دست بررسی کمیته فیلترینگ است، گفت: دسترسی به اینترنت بدون فیلتر بنابر مقتضیات شغلی و اجتماعی کاربران از دلایل اجرای این طرح است.

وی گفت: هم اکنون کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه طبق تقسیم کاری که مرکز ملی فضای مجازی انجام داده، متولی و مسئول این موضوع است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: برای مثال طبق این طرح اساتید دانشگاهی، پزشکان، خبرنگاران و اقشار مختلف جامعه می توانند دسترسی های خاص خودشان را به اینترنت داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات درباره ضرورت اجرای این طرح گفت: شاید VPN قانونی عبارت درستی نباشد و عبارت درست تر آن است که بگوییم ایجاد دسترسی به اینترنت بدون فیلتر بنا بر مقتضیات شغلی.

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم برای کل اینترنت کشور یک قاعده یکسان بگذاریم و دسترسی یک کودک ۸ ساله را با یک استاد دانشگاه یکسان کنیم این اصول منطقی نیست. براین اساس نیاز است ساماندهی دسترسی به اینترنت به نحوی انجام شود تا افراد براساس مقتضیات و نیازشان بتوانند دسترسی های متفاوتی به اینترنت داشته باشند.

تقاضای تغییر جنسیت، ۵۰ درصد افزایش یافت

به گفته رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی استان تهران طی ۱۰ سال گذشته دختران بیشترین تقاضای تغییر جنسیت را دارند که عموم این افراد باید به روانپزشک مراجعه کنند تا در صورتی که اختلال روانی در کار نبود، یا اینکه فرد تحت تأثیر رفتار دیگران قرار نداشت و برای ما اثبات شد که وی دچار اختلال است با تأیید پزشکی قانونی از دادگاه مجوز تغییر جنسیت دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مراجعه‌کنندگان بین سنین ۱۴ تا ۵۳ سال قرار داشته‌اندف افزود که تنها در استان تهران ۹۰ نفر مراجعه‌کننده داشته‌ایم اما بررسی نشان می‌دهد در ۶ ماه ابتدایی امسال آمار مراجعه‌کنندگان ۵۰ درصد بیشتر شده است اما افزایش آمار به معنای افزایش اختلال ترنس نیست بلکه بسیاری از این افراد از اختلال خود آگاهی نداشته‌اند و پزشکی قانونی مراجعه نمی‌کرده‌اند.

بسیاری از افراد مراجعه‌کننده اختلال جنسیتی ندارند و با آموزش‌های غلطی که دریافت کرده‌اند به این باور رسیده‌اند که باید تغییر جنسیت انجام دهند اما ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگانی که توسط کارشناسان ما تحت انجام معاینات روانپزشکی قرار گرفته و از فیلترهای پزشکی قانونی عبور کرده‌اند مجوز تغییر جنسیت دریافت می‌کنند و ما در سال گذشته شاهد موافقت ۹۰ درصدی تغییر جنسیت در پزشکی قانونی بوده‌ایم.

بازهم تصادف موتورسیکلت و مرگ ۲ نوجوان

سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان از برخورد یک موتورسیکلت با جدول و درختان خیابان در شهرک "ولیعصر" خبر داد و افزود: در این حادثه موتورسیکلت با جدول و درختان خیابان برخورد کرده بود که متاسفانه ۲ نوجوان ۱۵ و ۱۳ ساله در دم فوت و نوجوان ۱۳ ساله ای نیز به شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: اجساد به پزشکی قانونی انتقال داده شدند و علت وقوع این حادثه تلخ رانندگی نیز در دست بررسی است.

نشستن وزرا کنار هم به معنای دولت نیست

وزیر نیرو گفت: نشستن وزیران در کنار هم به معنای دولت نیست، بلکه دولت به میزان طرح‌ها و برنامه‌هایی که تعریف می‌کند و پایبند به اجرا می‌شود، معنا پیدا می‌کند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار کرد: با امضای این قرارداد امیدواریم تا ماه‌های باقی مانده سال در جهت اشتغالزایی، رونق تولید و کمک به طرح آب و فاضلاب کشور عمل کنیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: با اولویت بندی می‌توانیم در عرصه مصرف آب و مدیریت بهره برداری عمل کنیم و با استفاده از سرمایه‌ها کمترین تلفات را در مصرف آب داشته باشیم.

انهدام یک باند آدم‌ربایی در پایتخت

به گفته سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت مأموران پلیس آگاهی پایتخت به دنبال دریافت خبری در خصوص فعالیت باندی آدم روبا رسیدگی به موضوع را در دستور ویژه کار خود قرار داده و سرانجام با تحقیقاتی پیچیده و در عملیاتی پلیسی این افراد را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این افراد با جعل عنوان و سوء استفاده از برخی از عناوین خاص اقدام به آدم ربایی کرده بودند، گفت: در آخرین مورد این پرونده که مربوط به ۴۸ ساعت گذشته است از نزدیکان فرد ربوده شده در خواست ۱۵ میلیون دلار ارز و ۱۰ میلیارد تومان پول نقد کرده بودند که البته این افراد دستگیر شدند.

رحیمی تعداد اعضای این باند را ۷ نفر اعلام کرد و افزود: در تحقیقات انجام شده این افراد تا کنون به چهار مورد آدم ربایی اعتراف کرده‌اند.

سرقت مسلحانه از بانک ملی زاهدان

ظهر امروز افراد مسلح با یورش به بانک ملی زاهدان از این بانک مبلغ ۵۰ میلیون تومان را به سرقت بردند. این افراد که با سلاح وینچستر اقدام به سرقت کردند با تهدید عابران و خودروها  مانع عبور آنان از مقابل بانک شدند.

ورود مدعی العموم به مشکلات بهداشتی فاضلاب‌های خانگی سمنان

محمد شریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از ورود مدعی العموم به مشکلات بهداشتی فاضلاب‌های خانگی محله‌های جنوب شهر سمنان خبر داد و عنوان کرد: مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فاضلاب‌های خانگی واقع در محله‌های جنوب شهر سمنان با مکاتبه با اداره آب و فاضلاب و شهرداری مورد پیگیری قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان خاطرنشان کرد: در پیگیری این موضوع، مقرر شد تمهیدات لازم جهت بررسی خطوط لوله فاضلاب، تعریف پروژه پیرامون تعویض و بازسازی مسیر فاضلاب شهری صورت بپذیرد و نتیجه اقدامات ظرف یک ماه به دادستانی منعکس شود.

مصرف بیش از حد ویتامین ‌B۶ خطرناک است

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی مصرف بیش از حد ویتامین‌های  B۶ و B۱۲ را باعث کاهش جذب کلسیم، پوکی استخوان و افزایش۵۰ درصدی احتمال شکستگی لگن در زنان دانست.

به گفته وی در این بررسی‌ها اطلاعات ۷۵ هزار و ۸۶۴ زن یائسه مورد ارزیابی قرار گرفته است که در مدت زمان ۲۰ سال حدود ۲۳۰۴ مورد شکستگی لگن گزارش شد که به سرطان یا آسیب‌دیدگی جدی از قبیل سانحه رانندگی مرتبط نبود.

این‌کارشناس ارشد تغذیه مصرف زیاد ویتامین B۶ را باعث ایجاد آتاکسی (شلی دست وپا) عنوان کرد که احتمال عدم تعادل و افتادن وشکستن لگن را درزنان بیشتر می‌کند.

کشف ۱۵ قبضه اسلحه طی یک روز تعطیل در کهگیلویه و بویراحمد

به گفته سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محیط بانان در روز جمعه دهم آبان ماه ۹۸ در یک پایش منطقه ای موفق می شوند تعداد ۱۵ قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز را از متخلفین کشف و ضبط کنند.

 وی از پایش مناطق حتی در روزهای تعطیل خبر داد و اظهارکرد: در راستای انجام وظایف محوله، پایش مناطق را طوری برنامه ریزی و مدیریت خواهیم کرد که فرصت از سودجویان گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به صدور پروانه شکار پرنده در استان خاطرنشان کرد: عده ای سود جو به فکر سوء استفاده از فرصت صدور پروانه بودند که در یک روز تعطیل با هوشیاری و رصد مناطق، مامورین موفق می شوند تعداد ۱۵نفر از آنها را اعمال قانون کنند.

کد خبر 395336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.