ایران به سهمیه المپیک ژیمناستیک نزدیک است

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: در زمان انتخابات در صحبت هایم گفته بودم که برنامه ریزی و امیدوار بودن برای المپیک ۲۰۲۰ بسیار سخت است ولی خوشبختانه با نتایجی که با مربیان ایرانی و شرایط سخت تحریم ها کسب کرده ایم، ایران را بسیار به سهمیه المپیک نزدیک می بینم. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا اینچه درگاهی پس از حضور در مجمع انتخاباتی هیئت زیمناستیک استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فدراسیون ژیمناستیک حامی تمام روسای هیئت های استانی خواهد بود، اظهار کرد: امیدوارم رئیس جدید هیئت ژیمناستیک استان اصفهان،  چهار سال پر انرژی و خوب را برای ژیمناستیک اصفهان رقم بزند؛ از هیئت ژیمناستیک  استان اصفهان انتظار داریم با توجه به موقعیت بسیار خوب این شهر در کشور برای رشد ژیمناستیک تلاش کند و امیدواریم با تربیت نیروهای جدید ژیمناستیک کشور رشد و تعالی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه از ابتدای حضور ژیمناستیک ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، ایران موفق شده است تنها یازده مدال را در شاخه هنری آکروژیم کسب کند، تصریح کرد: من از این بابت خیلی خوشحال هستم که از یازده مدال کسب شده، ۹ مدال مربوط به دوره ای است که در خدمت خانواده ژیمناستیک حضور داشته ام. در این دوسالی که در فدراسیون ژیمناستیک حضور دارم، افتخارات ژیمناستیک در حال افزایش است و مدال ها و رنکینگ که بازیکنان در مسابقات مختلف کسب می کنند چشم گیر است.

اینچه درگاهی با ابراز تاسف نسبت به اینکه ایران هرگز موفق نشده است در ژیمناستیک کسب سهمیه برای حضور در المپیک داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر ایران توانسته رنکینگ ۴ خرک حلقه دنیا را به دست آورد، بزرگان خرک حلقه دنیا سهمیه خود را گرفته اند و فکر می کنم ژیمناستیک کار ما در جایگاه بسیار مطلوب و امیدوار کننده رنکینگ چهار قرار دارد و امید زیادی به کسب سهمیه المپیک دارد. چند مسابقه دیگر باقی مانده است و امیدوارم ایران در این مسابقات هم بتواند خوش بدرخشد و شانس خود را که قابل توجهی هست برای کسب سهمیه المپیک همچنان ادامه دهیم. 

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: با توجه به حضور منظم در مسابقات واجد شرایط برای دریافت واحد کارت هستیم که هم ارز تلاشهایمان برای کسب سهمیه المپیک در تاریخی که باید اعلام شود به جریان خواهیم انداخت. امیدوارم موفق شویم به هر شکلی ایران را در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم. در زمان انتخابات در صحبت هایم گفته بودم که برنامه ریزی و امیدوار بودن برای المپیک ۲۰۲۰ بسیار سخت است ولی خوشبختانه با نتایجی که با مربیان ایرانی و شرایط سخت تحریم ها کسب کرده ایم، ایران را بسیار به سهمیه المپیک نزدیک می بینم. 

وی با تاکید بر کسب نتیجه عالی در مسابقات ورد چمپیون شیپ توسط ورزشکار ایرانی، تصریح کرد:  ایران در تاریخ ۳۰ ساله حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در شرایطی که اردوهای خارجی هلند و فرانسه شرکت کرد و از کادر مربیگری خارجی در کنار مربیان داخلی بهره مند شده است جایگاهی بهتر از سی و پنجم کسب نکرد، اما در رقابت‌های قهرمانی جهان اشتوت‌گارت، ستاره جدید و جهانی رشته ژیمناستیک احمد کهنی نفر یازدهم مسابقات شد و نام خود را به عنوان نفر ذخیره المپیک ثبت کند؛ جایی که بزرگان ژیمناستیک و مدعیان جهان حضور دارند.

کد خبر 395331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.