هم صاحب قدرت هستیم و هم اراده اعمال آن را داریم

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه توانمندی فنی را داریم و این رشد را همه دیده اند، اظهار کرد: هم صاحب قدرت هستیم و هم اراده اعمال این قدرت را در اختیار داریم و هم ظرفیت تحمل هر منازعه‌ای را داریم. همه دیدند که اقتصاد این جامعه در اثر تحریم های جهانی نه تنها فرو نپاشید بلکه جان گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری سپاه پاسداران، سرلشکر پاسدار حسین سلامی، صبح امروز (شنبه) در آیین رونمایی از دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی سابق آمریکا، اظهار کرد: حقیقت این است که می‌ توان آمریکا را هویتی متضاد و متناقض توصیف کرد و یک شخصیت سیاسی کاملا تضادگونه است. در تمام جنگ‌های بزرگ جهان و در جنگ های چهل سال گذشته در منطقه ای که آن را جهان اسلام می دانیم، آمریکا یا مستقیم یا با واسطه نقش اول را ایفا کرده است.

وی افزود: در طول حیات آمریکا بیش از ۸.۵ میلیون کشته حاصل مداخلات این کشور در شرق و غرب عالم است. آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح در جهان و اصلی ترین طرف در جنگ های کوچک و بزرگ است، اما روی کاغذ و در گفته های مقامات آمریکایی از امن شدن جهان سخن می‌گویند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در واقعیت های درون ذهن مقامات آمریکایی چیزی جز ایجاد ظرفیت برای انهدام سیاره زمین وجود ندارد، تصریح کرد: در حالی که آمریکا از مقابله با سلاح های کشتار جمعی سخن می گوید، اما اولین رژیمی است که به سلاح‌های هسته ای دست یافت و تنها کشوری است که از این سلاح ۲ بار استفاده کرد و صدها هزار نفر را در کسری از ثانیه کشت. آیا چنین کشوری که قدرت انهدام چندین بار کره زمین را با سلاح های هسته ای در اختیار دارد، می تواند مقابله کننده با سلاح هسته ای باشد؟

سلامی ادامه داد: آمریکا در حالی از حقوق بشر سخن می‌ گوید که در همه نقاط دنیا این حقوق را نادیده می‌ گیرد و به آن حمله می‌ کند، مانند حمله به عروسی ها در افغانستان و یا هجوم شبانه به خانه های مردم در عراق. زندان های مخوف گوانتانامو و ابوغریب و زندان های دیگر در اروپا و آمریکا آیا حقوق بشر است؟

وی با بیان اینکه همه دستگاه های شکنجه توسط آمریکایی ها ساخته می شود و به رژیم های مستبد صادر می‌ شود، گفت: رژیم آمریکا در حالی از آزادی و دموکراسی سخن می گویند که همه دیکتاتورهای عالم مهره های شطرنج او هستند. آیا رژیمی که پرچمدار براندازی نظام های مردم سالار در دنیا است، می تواند ادعای آزادی را داشته باشد؟

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر مبارزه با تروریسم، افزود: این ادعا در حالی است که رئیس جمهور فعلی آمریکا می‌ گوید Obama Is Founder of ISIS، یعنی اوباما رئیس جمهور قبلی خالق و موسس داعش است. آیا آواره کردن ملت سوریه در کشورهای دیگر، حمله به کارخانه سرم سازی در سودان و اسقاط هواپیمای ایرانی با ۲۹۰ مسافر نشانه‌های هویت آمریکا در جهان نیست؟

سلامی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در فرسایش قدرت قرار گرفته است چراکه مجبور شده است از سطوح راهبردی به سطح عملیاتی تنزل موقعیت داشته باشد. آمریکایی‌ ها در اقصی نقاط عالم منافع حیاتی برای خود تعریف کرده اند، اما آگاه شدن ملت‌ها و خیزش فراجغرافیایی علیه آنها باعث شده تا قدرت نظامی خود را گسترش دهند.

وی تاکید کرد: سال‌هاست که آمریکایی‌ ها نمی‌ توانند بین هزینه اقداماتشان و دستاوردهای آن حتی در حوزه اقتصادی موازنه برقرار کند. آنها در مارپیچ تنزل قرار گرفته‌اند و دهه‌ها و سال‌هاست که جهان شاهد ثبت پیروزی سیاسی برای آنها نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مقاومت امروز سیال و در حال حرکت است و مرزهای خود را گسترش می دهد، خاطرنشان کرد: امروز قدرت تولید مخاطرات ناشناخته علیه آمریکایی ها بالا رفته است و آمریکا دیگر نمی‌ تواند یک طرفه به دیگران هزینه تحمیل کند. این به فلسفه سیاسی آمریکا و نبود عقل سیاسی در آنها برمی‌ گردد.

سلامی افزود: ساز و کارهای وجود یک تدبیر برای استفاده از عناصر فیزیکی قدرت برای تبدیل به موفقیت‌های فراتر از قدرت، از دست آنها رفته است و به همین دلیل امروز آمریکایی‌ها با فقدان استراتژی برای حرکت هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به این درجه رسیده که دارای قدرت است اما تدبیری برای این قدرت ندارد، عنوان کرد: آنها با این پدیده مواجه هستند که وقتی گسترش بیش از حد پیدا می‌کنند، با مشکل گردش نیرو مواجه هستند و کند، افسرده و ناامید می‌ شوند. این همه میدان باز در این منطقه برای فعالیت است، اما آنها مجبور می شوند هرچه را خود می سازند، ویران کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: در افغانستان گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند، اما مجبور شدند با آنها مقابله کنند. سرکرده داعش را خود پرورش دادند و مجبور شدند آن را نابود کنند. این به معنای آن نیست که آنها قدرتمند نباشند، آنها تفکر و منطق به حرکت درآوردن قدرت را ندارند و به همین دلیل قدرت علیه آنها می‌ شود.

سلامی با بیان اینکه در طرف مقابل ما از یک میدان تدبیر مرکزی برخورداریم که می تواند مانند میدان مغناطیسی قوی تمام نیروهایی که علیه استکبار بسیج شده اند را جذب کند، تصریح کرد: فلسفه قدرت ما عدالت، کرامت انسان، آزادی، آگاهی و شرف برای همه ملت‌ها است. این فلسفه دوست ایجاد می‌ کند و برای همین است که انسانی در هزاران مایل دورتر از ما مثل ما می اندیشد و حاضر است در راه این اندیشه و فکر عمل کند و کشته شود.

وی ادامه داد: ما جماعتی آماده برا کشته شدن در راه آرمان‌هایمان هستیم و این جماعت هرگز تهدید، تطمیع و ارعاب را نمی پذیرد و در دل و قلب خود به بازدارندگی رسیده است. بازدارندگی ما معنوی است زیرا از کشته شدن در راه ایمانمان نمی‌ترسیم در حالی که در جوامع استکبار این نیرو وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه آمریکا باید بازنگری و بازتعریفی در فلسفه سیاسی خود به عمل آورد، افزود: جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده است و آمریکا دیگر در هیچ زمینه ای اولین نیست و اولین ها را از دست داده است. علاوه بر دشمنان آمریکا، دوستان سنتی و دیرینه او نیز دیگر بر اساس اولویت ها و ترجیحات سیاسی او عمل نمی کنند.

سلامی با بیان اینکه ملت ایران امروز در زیباترین و طلایی ترین دوران حیات خود ظرف صدها سال گذشته است، خاطرنشان کرد: ایران به هیچ نقطه ای از جهان چشم داشت ندارد، اما قلمرو قدرتش را تا آنجا گسترش می‌ دهد که دشمن هر مبدائی را برای اقدام خود قرار دهد، آن مبدا را نابود خواهد کرد و آنقدر میدان قدرتمان را گسترش می دهیم تا هر نقطه ای که دشمن بخواهد اقدامی انجام دهد آن نقطه را نابود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی فنی را داریم و این رشد را همه دیده اند، اظهار کرد: هم صاحب قدرت هستیم و هم اراده اعمال این قدرت را در اختیار داریم و هم ظرفیت تحمل هر منازعه‌ای را داریم. همه دیدند که اقتصاد این جامعه در اثر تحریم های جهانی نه تنها فرو نپاشید بلکه جان گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز با حیات مجددی از یک قدرت اقتصادی در حال ظهور که متکی به نفت و قدرت های بزرگ نیست مواجهیم که این شاکله جدید ایران بزرگ است و می توان به آن افتخار کرد. قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما به هم پیوند خورده است و ما امروز می توانیم از ظهور یک قدرت جدید در جهان به نام ایران یاد کنیم. علاوه بر شاخص های ظاهری از یک تفاضل جدی برخورداریم که آن ایمان حقیقی به قله هایی است که این ملت باید آنها رافتح کند.

سلامی با بیان اینکه ملت ایران ثابت کرده است مسیرهای سخت را ساده تر طی می کند و هدف بزرگ را زودتر محقق می‌ کند، گفت: مردم ایران، مردمان فتح قله های دست نیافتنی و غلبه بر بحران های به ظاهر سخت هستند. ما امروز برای جهان مبشر رحمت و آزادی هستیم و پناهگاه مظلومان هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه منطق، دین، ملت و رهبر ما عناصر قدرت ما هستند، گفت: ما تنها به موشک‌ها تکیه نداریم، هرچند به اندازه کافی و بیش از حد نیاز آنها را ذخیره کرده‌ایم و هدفمان هم مشخص است و نیروهایمان هم کاملا آماده هستند.

کد خبر 395319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.