کاهش ۹۳۰ واحدی شاخص کل بورس امروز ۱۱ آبان

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز وارد فاز افزایشی شده بود، در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه کاهشی شد و پس از تجربه یک موج افزایشی در ساعت ۱۲ و پنج دقیقه، در نهایت با ۹۳۰ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس تهران که هفته قبل در مدار رونق قرار گرفته بود، امروز شنبه_۱۱ آبان ماه_ را با اصلاح ۹۳۰ واحدی شروع کرد؛ به نحوی که شاخص کل به رقم ۳۰۸ هزار و ۷۳۰ واحد رسید.

بر این اساس شاخص کل با معیار هم‌وزن ۵۳۴ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۹۶ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۲۴۹ واحد افت کرد و به رقم ۸۲ هزار و ۷۱۵ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۳۵۷ واحد رشد کرد و به رقم ۵۶ هزار و ۹۰۳ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش یک هزار و ۱۴ واحد به رقم ۳۵۲ هزار و ۷۴۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش یک هزار و ۱۱۵ واحد به رقم ۲۲۴ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. شاخص بازار دوم با افزایش ۲۶۸ واحد به رقم ۶۲۸ هزار و ۴۹ واحد رسید.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس در تقویت شاخص کل بیشترین اثر را داشته و نمادهای بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری امید، تاپیکو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم ۴۶۵ ریال، بانک ملت به قیمت ۵۶۹۶ ریال، بانک اقتصاد نوین سه هزار و ۷۷ ریال، بانک صادرات ۵۴۲ ریال، سایپا به قیمت ۱۹۴۹ ریال، مس باهنر ۱۷ هزار و ۱۶۳ ریال بودند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۳ میلیارد و ۶۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان در ۴۹۸ هزار و ۹۳ نوبت معاملاتی، در بورس معامله شد.

کد خبر 395317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.