به دنبال کاربری مناسب برای حمام شیخ بهایی هستیم

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: معمولا نگاه بخش خصوصی به بهربرداری انتفاعی و اقتصادی است اما در حمام شیخ بهایی به علت اهمیت نفایس ملی و آثار شیخ بهایی به دنبال کاربری مناسب با موضوع اصلی یعنی شیخ بهایی و حمام بوده ایم.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص قرار گرفتن حمام شیخ بهایی در فهرست صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، اظهار کرد: مقداری از مرمت و بازسازی حمام شیخ بهایی را امسال انجام دادیم ولی روی مساله بهره برداری بحث هایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: معمولا نگاه بخش خصوصی به بهربرداری انتفاعی و اقتصادی است اما در حمام شیخ بهایی به علت اهمیت نفایس ملی و آثار شیخ بهایی به دنبال کاربری مناسب با موضوع اصلی یعنی شیخ بهایی و حمام بوده ایم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: اگر بخش خصوصی انگیزه سرمایه گزاری را نداشته باشد خود میراث فرهنگی مرمت و بازسازی را انجام خواهد داد. 

الهیاری اضافه کرد: فراخوان منتشر شده است و قطعا با کاربری متناسب حمام شیخ بهایی سرمایه گذار جذب می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: بخش مهم مرمت و بازسازی صورت گرفته اما سرمایه گذاری به غیر از بحث بازسازی نیازمند تجهیزات و آماده سازی متناسب کاربری است که اگر بخش خصوصی پیدا شود قرار داد می بندیم.

کد خبر 395315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.