پوشش ۴۰ میلیون نفری بیمه سلامت در کشور

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت و برنامه‌هایی که در هفته بیمه سلامت انجام شده است، گفت: ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد از این بیمه‌شدگان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، شاهرخ رامزی در دیدار با امام جمعه اصفهان اظهار کرد: سالیانه ده‌ها هزار میلیارد تومان بابت تأمین امنیت سلامت مردم توسط دولت و نظام هزینه می‌شود و در این راستا دو هزار ۴۰۰ قلم دارو چهار هزار و ۷۰۰ خدمت و بیش از ۴۷ هزار تجهیزات پزشکی را تحت پوشش قرار دادیم.

وی گفت: با همکاری ۴۴ هزار مؤسسه طرف قرارداد و ۲۲ هزار مرکز و خانه بهداشت روستایی، بدهی‌های سازمان بیمه سلامت نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته و بابت سال ۹۷،سه ماه بدهی وجود دارد و پرداخت‌ها در سال ۹۸ به‌روز انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند که از ۱۳ آبان طرح بیمه اجباری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ میلیون بار مراجعه مردمی به سازمان بیمه سلامت در طول سال وجود دارد، گفت: برای ایجاد شفاف‌سازی، ثبت و ضبط مراجعات و غیره، استقرار سازمان الکترونیکی را در دستور کار قرار داده‌ایم که پروژه استحقاق سنجی، تبادل الکترونیکی اسناد، نسخه الکترونیکی و کنترل و تأیید دارو در این راستا انجام می‌شود، همچنین سامانه تأیید دارو راه‌اندازی شده است.

رامزی با اشاره به ضرورت بررسی و کنترل رفتارهای ارائه‌دهندگان خدمت و مردم در استفاده از خدمات این سازمان یادآور شد: از جمعیت ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان، ۲۰ میلیون نفر روستایی هستند که از نظام ارجاع استفاده می‌کنند و برای شناسایی دهک‌های اول تا سوم آزمون وسع اجرا می‌شود که بر اساس قانون، این اقدام بر عهده وزارت رفاه گذاشته شده است، البته ما به دنبال این هستیم که نیازمندان واقعی را تحت پوشش قرار دهیم و افراد توانمند حق بیمه پرداخت کنند.

کد خبر 395313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.