۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
لایروبی مسیل‌های شهری بافق

شهردار بافق از لایروبی مسیل‌های این شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعلی نوروززاده از پایان مرحله نخست طرح اصلاح نقاط سیل‌خیز و محل تجمع روان‌آب‌ها در بافق خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام، از این پس شهری ایمن‌تر در مقابل سیلاب خواهیم داشت.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم جهت ساماندهی روان‌آب‌ها و سیلاب‌های احتمالی از جمله ساماندهی سه مسیل قدیمی شهر خبر داد و افزود: رودخانه میان‌ده در بلوار شهدا تا بلوار باقرآباد، رودخانه کرو و مسیر روان‌آب بلوار مهدیه – کشاورز از مهم‌ترین مسیرهای دفع روان‌آب‌ها است که در حال ساماندهی است.

شهردار بافق با اشاره به مسطح بودن این شهر و کم بودن شیب طولی در معابر شهری آن، افزود: به منظور رفع این مشکل حفر چاه‌های جذبی در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر نیز بیش از ۲۰۰ حلقا چاه جذبی جدید در حال حفاری است.

نوروززاده افزود: با حفرچاه‌های مذکور از تجمع روان‌آب‌های ناشی از بارندگی در شهر بافق جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد سه ایستگاه پمپاژ را در شهر، عنوان کرد: با بهره‌گیری از این ایستگاه‌ها، مکش سیلاب و هدایت آب‌های ناشی از ریزش باران به مسیرهای مشخص انجام می‌شود.

شهردار بافق گفت: حفر کانال، لایروبی و بهسازی جوی و نهرها و بازگشایی مسیرهای حرکت آب در شهر به‌منظور سرعت‌بخشی به خروج سیلاب و تهیه و آماده‌سازی کیسه‌های پر از شن برای جلوگیری از ورود روان آب‌ها به محل سکونت و کسب‌وکار شهروندان در مواقع بحرانی را از دیگر اقدامات انجام‌شده در قالب این طرح است.

نوروززاده تصریح کرد: تجهیزات لازم خریداری‌ شده و با ساماندهی انبار حوادث، نیروهای شهرداری برای مقابله با وقوع سیل، خطر جاری شدن روان‌آب و جلوگیری از خسارت به شهروندان آمادگی کامل دارند.

خاطرنشان کرد: لایروبی حوضچه‌های شهری، احداث حوضچه جدید، تعمیر پمپ‌ها مکنده و کف‌کش آب و آماده‌سازی آن‌ها برای مواقع ضروری، تهیه و تأمین ملزومات مقابله با وقوع حوادث سیل و برگزاری مانور آموزشی کارکنان ستاد بحران از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری به‌منظور کاهش خسارات سیل به شهروندان است.

کد خبر 395309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.