ایجاد مسیر ۷ کیلومتری دوچرخه‌سواری در بوستان‌های مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از ایجاد مسیرهای دوچرخه در چهار بوستان سطح شهر و رکاب زنی حدود هفت کیلومتری در این بوستان ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی اظهار کرد: شهرداری مشهد در راستای تأمین سلامت عمومی و ایجاد روحیه نشاط در میان شهروندان، همچنین حضور زائران در این شهر اقدام به برنامه ریزی و ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در سطح برخی بوستان‌های سطح  شهر کرده است.

وی تصریح کرد: بوستان وکیل آباد بوستان خورشید، بوستان صد متری و بوستان بهار از جمله بوستان هایی هستند که برای احداث مسیر ویژه دوچرخه در نظر گرفته شده اند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: طول مسیر دوچرخه سواری در بوستان وکیل اباد حدود ۸۰۰ متر و عرض آن دو متر در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا اواسط آذرماه سال جاری به بهره برداری می رسد، علاوه بر این مسیر پیش بینی شده برای تردد دوچرخه در بوستان خورشید با ۲۲۰۰  مترطول و عرض دو متر طراحی شده که پیش بینی می شود تا پایان ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مسیر دوچرخه سواری در بوستان صد متری فاز یک؛ حد فاصل خیام تا ابوطالب و فاز دو؛ حدفاصل ابوطالب تا میدان امام حسین(ع) نیز افزود: مسیر دوچرخه سواری در این بوستان در محدوده فاز اول، به طول ۱۳۰۰ متر و در محدوده فاز دوم به طول ۲۲۰۰ متر اجرا شده است، شهروندان می توانند در این مسیرها تا یک ماه دیگر رکاب زنی کنند.

یعقوبی با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه در بوستان بانوان بهار، گفت: مسیر دوچرخه ویژه بانوان نیز به طول ۴۲۰ متر احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی از احداث پنج بوستان محلی و خطی در سه منطقه سطح شهر خبر داد و با بیان اینکه این پنج بوستان که در مناطق سه، پنج و ۹ احداث شده است، اظهار کرد: در منطقه ۳؛ دو بوستان محلی شهرک مهرگان و شهید میرزایی هریک به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع افتتاح شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: بوستان خطی آب و برق هنرستان تا هفت تیر و بوستان محلی لادن نیز هریک به ترتیب با مساحت ۱۱هزار و ۸۰۰ متر مربع و شش هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به احداث بوستان محلی اسماعیل پور در منطقه پنج نیز خاطرنشان کرد: این بوستان محلی نیز با مساحت ۶۵۰۰ متر مربع احداث و روز گذشته به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 395296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.