مطالبات شهروندان رصد و شناخته می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: تعامل، رصد و شناخت از خواسته‌ها، مطالبات، مشکلات و مسایل عمومی شهری شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری به عنوان مرجع اصلی خدمات‌رسانی شهری بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار دارد و تعامل، رصد و شناخت از خواسته‌ها، مطالبات، مشکلات و مسایل عمومی شهری و شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: تا چندی پیش شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری با ثبت درخواست‌ها و یا طومارهایی با امضاء اهالی هر منطقه زمان زیادی را در شهرداری مناطق در رفت و آمد بودند، اما امروزه امکان و بستر ارتباطات با رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی شهروندان برای پیگیری مطالبات در بخش‌های مختلف شهرداری از ظرفیت تلفن ۱۳۷ استفاده می‌کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: خدمات شهری و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، اماکن عمومی، زیباسازی و چشم‌انداز شهری و امور اجتماعی و مزاحمت های شهری از عمده موضوعاتی است که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری تعداد ۱۰۷۸ پیام شهروندان در اداره ۱۳۷ مربوط به منطقه پنج شهرداری اصفهان بوده است، تصریح کرد: از این تعداد ۹۶۲ پیام مربوط به اداره خدمات شهری، تعداد ۶۵ پیام مربوط به اداره عمران و ۳۵ پیام مربوط به اداره ترافیک این منطقه بوده است.

رضایی گفت: طبق بررسی میزان رضایت مندی شهروندان، حوزه خدمات شهری ۸۸ درصد و حوزه عمران ۸۵ درصد همچنین حوزه ترافیک ۹۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به بیشترین موضوع پیام‌های شهروندان، گفت: درخواست‌های شهروندان مبنی بر هدررفت آب فضای سبز با ۱۴۵ پیام و مطلوب‌ نبودن نظافت با ۱۳۸ پیام از موضوع‌های حوزه خدمات شهری به شمار می‌آید که نیاز است شهروندان با توجه به تقویم‌های جمع‌آوری پسماندتر و بازیافت در ساعت مقرر و در تاریخ همان محله اقدام به زباله‌گزاری کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره هدررفت آب، گفت: گاهی برخی از شهروندان جهت آبیاری فضای سبز منازل شخصی خود و یا شست وشو اقدام به باز کردن آب فضای سبز کرده که موجب شکسته‌شدن شیرآلات فضای سبز می‌شود.

وی افزود: درصد پیام‌های بدون پاسخ این منطقه صفر است و همکاران در تمام ادارات در اسرع وقت به تمام پیام‌ها پاسخ داده تا رضایت شهروندان در حد اختیارات و امکانات برآورده شود، اما پاسخ به بعضی از پیام‌های شهروندان در اختیارات این منطقه نیست و همین امر موجب نارضایتی برخی از شهروندان را به دنبال دارد.

کد خبر 395292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.