کشت هشت میلیون نشاء پاییزه در شهر رفسنجان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از دو میلیون اصله نشاء بهاره در فضاهای سبز این شهر کشت شده و در نیمه دوم سال نیز بیش از هشت میلیون نشاء پاییزه کشت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جهانگیر ملکی اظهار کرد: گل‌های فصلی کشت شده در حاشیه معابر، میادین و پارک‌ها ازجمله گل‌های همیشه بهار، شب بو در رنگ‌های مختلف، کلم زینتی، داوودی پاکوتاه، قرنفل و یوکا و است که همه آن‌ها از نهالستان شهرداری تهیه می‌شود و تنها اعتباری معادل ۱۷۰ میلیون تومان برای خرید بذر آن‌ها هزینه شده است.

وی عنوان کرد: عملیات تولید انبوه نشاء با ارزش افزوده بالا جزء افتخارات شهرداری رفسنجان است که علاوه بر نیاز شهرداری، نیاز دهیاری‌ها و شهرهای مجاور را نیز رفع می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان با اشاره به کاشت دو هزاراصله از درختان زینتی، ۲۰ هزار درختچه، ۲۰ هزار کلم زینتی و هشت هزار گل داوودی پاکوتاه در فضاهای سبز این شهر، تصریسح کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از دو میلیون اصله نشاء بهاره در فضاهای سبز این شهر کشت شده و در نیمه دوم سال نیز بیش از هشت میلیون نشاء پاییزه کشت خواهد شد.

ملکی بهسازی، ترمیم، خاکریزی، آبشویی، چمن‌زنی، کوددهی، هرس و کاشت در پارک‌ها و بوستان‌ها و بلوارها و خیابان‌های سطح شهر را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ مترمربع خاک‌ریزی، ۱۸هزار متر لوله‌گذاری و ۹ هزار متر اجرای سیستم آبیاری و ۹۰۰ لیتر سمپاشی در فضاهای سبز شهری انجام شده است.

ملکی ادامه داد: نصب بیش از یکصد نیمکت، ۲۳ عدد سطل زباله، ۴۵ ست ورزشی و سه ست کامل وسایل بازی، هشت تاب در پارک‌های محله ای، شش آبسرد کن و سرویس بهداشتی سیار از دیگر فعالیت‌های انجام شده در فضای سبز، پارک‌ها و بوستان‌های شهر بوده است.

کد خبر 395287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.