کاهش زمان فرایند صدور پروانه و پایان کار در شهرداری اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمان فرایند روند صدور پروانه به ۱۸ روز و زمان فرآیند روند صدور پایان کار ساختمان در ۴۵ روز کاهش یافته است.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش زمان فرایند روند صدور پروانه و پایان کار نتیجه تلاش کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی ومعماری و رؤسای شهرسازی مناطق ۱۵ گانه در کارگروه اصلاح و روان سازی روند صدور پروانه ساختمان و کارگروه اصلاح و روان سازی روند صدور پایان کار ساختمان است.

وی افزود: با تشکیل کارگروه امورمهندسان ناظر و طراح متشکل از کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی و معماری و ‌رؤسای شهرسازی مناطق 15 گانه و دریافت نقطه نظرات مهندسان طراح و ناظر، فرآیند صدور برگه­‌های تعهد و نظارت، ‌ثبت سهمیه مهندسان و دریافت عوارض سه درصد حق النظارت کاملاً به صورت مکانیزه و بدون نیاز مراجعه مهندسان به حوزه معاونت شهرسازی و معماری انجام می‌­شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: با تشکیل کارگروه اصلاح و روان‌سازی روند پاسخ استعلام ایستایی، فرآیند پاسخ استعلام ایستایی نیز به صورت مکانیزه و با تایید مهندسان طراح سازه و ناظر برای ساختمان‌های فاقد تخلف ساختمانی، انجام می­‌شود.

وی با اشاره به گردآوری اطلاعات مربوط به ساختمان‌های مخروبه، متروکه، نیمه‌کاره و رها شده در سطح مناطق شهر اصفهان، از شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر شهر اصفهان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، سازمان آتش نشانی و ارائه گزارش به مقامات و ادارات مسئول جهت پیشگیری از وقوع حوادث خبر داد.

حسینی‌نیا با اشاره به امکان پاسخ گویی و رفع مشکلات سیستم سرا در مناطق ۱۵ گانه به صورت روزانه، از راه اندازی سرویس پاسخگوی آنلاین و سرویس درخواست فیزیک پرونده از واحد بایگانی و سرویس پرداخت آنلاین عوارض نوسازی و کسب و پیشه سامانه خدمات شهروندان و عوارض سه درصد و همچنین امکان درخواست آنلاین استعلام بانک و استعلام دفترخانه خبر داد.

وی با اشاره به دفاتر پیشخوان دولت که به تصویب آیین‌نامه پیشخوان خدمات دولت رسیده است، افزود: جلسات با رئیس انجمن دفاتر پیشخوان دولت و بازدید و پیگیری عملکرد پرسنل این دفاتر در مناطق به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: مسئولان فنی، کارکنان و کارشناسان بازدید دفاتر انتخاب و گریدبندی شده­ و از طریق برگزاری کلاس‌های آموزش حضوری در مرکز آموزش فاوا آموزش دیده­‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان و تشریک مساعی در خصوص تسهیل خدمات‌رسانی به شهروندان، اصلاح فرایندها و اقداماتی چون تهیه و تنظیم آیین‌نامه «میز خدمت» در ستاد و مناطق، تدوین شیوه نامه و پیاده سازی فرایند اداره گشت فنی ساختمان، دسترسی امکان ورود اطلاعات کنترل نقشه و بازدید به مهندسین ناظر و طراح معماری، ایجاد امکان ارسال گزارش استعلام آتش نشانی در مرحله کنترل نقشه، راه اندازی زیرسیستم آتش نشانی را از اقدامات ارزشمند معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برشمرد.

کد خبر 395274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.