ارگان‌های مختلف برای تحقق شهر هوشمند همکاری نمی‌کنند

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: چالش اصلی در حوزه مدیریت شهری عدم یکپارچگی داده‌هاست که در تمام کشورهای دیگر وجود دارد اما در ایران نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهاره آروین صبح امروز (شنبه) در چهارمین جایزه بین المللی خشت طلایی تهران رونق در کسب‌وکار و خلق ثروت در شهرها را یکی از ثمرات شهر هوشمند برسمرد و اظهار کرد: هوشمندسازی شهرها بستری برای شکل‌گیری کسب‌وکارها ایجاد می‌کند که شهرهای غیرهوشمند فاقد این پتانسیل هستند.

وی با بیان اینکه افزایش کارایی برای ارائه خدمات و توزیع عدالت در شهرها از دیگر مصادیق شهر هوشمند است، افزود: در بسیاری از امور همه شهروندان را در پرداخت هزینه‌هایی که برای شهر متقبل می‌شوند یکسان می‌بینیم و این کار عادلانه نیست بنابراین نهادهای عمومی وظیفه کاهش این نابرابری را دارند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با هوشمندسازی خدمات شهری بسیاری از هزینه‌های مدیریت شهری به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره علت عدم تحقق شهر هوشمند در ایران ادامه داد: در ایران حکمروایی شهری نداریم. شهرداری‌ها بر خلاف زمانی که تأسیس شدند قدرت گذشته را ندارند و بسیاری از وظایف شهرداری‌ها در سال‌های بعد به ارگان‌های دیگر واگذار شد. در واقع چالش اصلی در حوزه مدیریت شهری عدم یکپارچگی داده‌هاست که در تمام کشورهای دیگر وجود دارد اما در ایران نیست.

آروین خاطرنشان کرد: وقتی از شهر هوشمند حرف می‌زنیم نمی‌تواند در عمل اجرا شود مگر اینکه یکپارچگی داده در مدیریت شهری محقق شود. شورای اسلامی شهر سابق تهران مصوبه‌ای دارد که طبق آن داده‌ها بین ارگان‌ها باید به اشتراک گذاشته شود. در این خصوص نقش وزارت ارتباطات بسیار پررنگ است اما تاکنون همکاری قابل ملاحظه‌ای اتفاق نیفتاده است.  

وی با تاکید بر اینکه بدون اشتراک گذاشتن داده‌ها هوشمندسازی امکان‌پذیر نیست، افزود: وزارت ارتباطات باید در حوزه شهرهای هوشمند برای یکپارچه‌سازی داده‌ها نشست‌هایی را برگزار کند زیرا رویکرد امروز جهان حکمروایی مبتنی بر داده‌هاست و بسیاری از ارگان‌ها داده‌های ارزشمندی دارند ولی این داده‌ها برای آنها ایجاد ارزش افزوده نمی‌کند.

کد خبر 395272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.