روباه های بلند پرواز؛ دیگر کسی به آن ها نمی خندد

تیم لستر سیتی که در میان بزرگان جزیره چند فصل پیش قهرمان شد، باز هم به دنبال خلق شگفتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکی از برنامه های ورزشی تلویزیون با حضور حمیدرضا صدر در مورد قهرمانی چلسی در اروپا صحبت می شد، وسط تعریف های تمام نشدنی مجری از دی‌متئو که توانسته بود آبی های لندن را به این افتخار برساند، دکتر صدر جمله‌ای را گفت که هنوز یادگاری مانده است: "درسته که دی‌متئو کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده، اما فراموش نکنید که اگر پای جان تری هم سُر نمی خورد الان از آورام گرانت هم به عنوان فاتح لیگ قهرمانان یاد میشد"

نکته‌ای کلیدی که نشان می دهد حوادث ناگهانی چقدر می‌تواند سرنوشت را تعیین کند. مثل سرنوشت براندن راجرز که توسط یک اتفاق رقم خورد. اگر جرارد هم سُر نمی‌خورد امروز از راجرز به عنوان کسی یاد می شد که توانسته به حسرت قرمزها پایان دهد و آن ها را به قهرمانی جزیره برساند، اما  تقدیر به شکلی رقم خورده که راجرز آنفیلد را به عنوان یک ناکام ترک کند و بعد از سپری کردن یک دوره‌ی موفق در اسکاتلند به انگلیس برگردد و با تیم دیگری مسیر افتخار آفرینی را طی کند.

آن فصلی که لیورپولی ها بیشتر از همیشه امیدوار به فتح جام هستند. آبی‌های لستر جزو تیم‌های بالانشین لیگ برتر انگلیس هستتد و در آغاز هفته‌ی دهم بود که با برد حیرت انگیز ۹ بر صفر برابر ساوتهمپتون نگون بخت، نشان دادند که حرف زیادی برای گفتن دارند.

قهرمانی سه فصل پیش زمانی رقم خورد که بزرگان لیگ یا نزول کرده یا در مرحله گذار بسر می بردند، در این فصل که سایر تیم ها سوای سیتی و لیورپول در چنان حال و هوایی بسر می برند لستر دوباره بالای جدول رفته است. 

میگل دلانی در ایندیپندنت نوشته "این لستر در قواره خود، هویت روشنی دارد، در حالی که یونایتد، آرسنال، چلسی و حتی تاتنهام پی تثبیت دوباره هویت شان تقلا می کنند".

بدنه اصلی تیم را بازیکنان بیست و سه ساله یا کمتر شکل داده اند و قدیمی ها از اشمایکل درون دروازه تا ایونز در قلب دفاع و جمی واردی در نوک حمله توازنی بدان جوانی بخشیده اند. .

مدافعان آبی پوش در لیگ جزیره همان قدر گل خورده اند که لیورپول صدرنشین خورده است، هشت گل. «اندیدی» نیجریه ای در سیستم چهار یک چهار یک برابر مدافعان ایستاده و جنگجویی است سازش ناپذیر، آیوز پرز اسپانیایی هفته به هفته بهتر شده و مادیسون انگلیسی خود را به تیم ملی رسانده. مهاجمان لستر بی ترحم اند. واردی که برابر سوتهامپتن فقط با دوازده بار لمس توپ سه بار دروازه را گشود می گفت "حیف، گل دهم را نزدیم". آنها پس از سیتی بهترین خط حمله لیگ را معرفی کرده اند.

روی نیمکت لستر براندن راجرز نشسته که در حال باز تعریف خود در لیگ برتر جزیره است.کسی انتظار ندارد لستر قهرمان لیگ شود، ولی قرار گرفتن بین چهار تیم اول هم کسی را حیرت زده نخواهد کرد. آن قهرمانی، عقده های خود کوچک بینی را چه برای بازیکنان و چه طرفداران زدوده و روباهان آبی پوش برخلاف رقبا، درگیر نبردهای اروپایی نیستند.

روباه ها بعد از قهرمانی با رانیری حالا اگر بخواهند از قهرمانی مجدد حرف بزنند دیگر کسی نمی‌تواند مسخره‌شان کند. باید منتظر ماند و دید که لستر براندن راجرز تا پایان لیگ می‌تواند با غول ها رقابت کند یا اینکه تیم رانیری همچنان به عنوان آخرین شگفتی لیگ جزیره باقی می‌ماند؟

کد خبر 395266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.