جابجایی روزانه ۳۰ هزار مسافر در شاهرود

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهرود گفت: مدیریت حمل و نقل درون‌شهری این شهر به عنوان تنها سامانه حمل و نقل عمومی شهر جابجایی روزانه ۳۰ هزار نفر مسافر را بر عهده دارد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن حیدریان با بیان اینکه امروزه آنچه که متخصصان حمل و نقل بر روی آن اتفاق نظر دارند، دستیابی به الگوی حمل و نقل پایدار در شهرها است تا بتوانند چشم‌انداز سالم، آرام، دارای حمل و نقل سریع، ایمن و کار آمد برای عموم شهروندان را تامین کنند، اظهار کرد: مدیریت حمل و نقل درون‌شهری شاهرود به عنوان تنها سامانه حمل و نقل عمومی شهر جابجایی روزانه ۳۰ هزار نفر مسافر را با ۸۴۹ دستگاه اتوبوس و تاکسی با هدف افزایش کیفیت سرویس‌دهی به شهروندان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهری باید ۳۰ دستگاه اتوبوس خدمت‌رسانی کند این در حالی است که در حال حاضر ۵۲ دستگاه در ۳۱ خط شهری و حومه با جابجایی ۲۵ هزار نفر مسافر در شاهرود فعالیت دارند که این میزان با شاخص‌های کشوری برابری می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهرود با بیان اینکه ۷۹۷ دستگاه تاکسی روزانه پنج هزار نفر مسافر را در شهر جابجا می کند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ دستگاه ارایه سرویس به مدارس را بر عهده دارد که از این تعداد ۲۶۹ دستگاه سواری و ۳۱ دستگاه مینی‌بوس است.

حیدریان با بیان اینکه جابجایی مسافر به طور متوسط در شاهرود هر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه یکبار انجام می‌شود، عنوان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل شاهرود در راستای ارایه خدمات بهینه به شهروندان و سرویس دهی در ایام و مناسبت ملی و مذهبی اعم از نمازجمعه، ۲۲بهمن، روز قدس، ۱۳آبان،تاسوعا و عاشورای حسینی جابجایی مسافر را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی، نظارت مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری از ماموریت‌های این سازمان به شمار می‌رود، تصریح کرد: سیاست‌های حمل و نقل پایدار در صدر جستجوی روش‌هایی است که امکان دسترسی مناسب را برای همه اقشار جامعه فراهم می‌آورد.

کد خبر 395260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.