تمامی ثبت سفارش‌ها از ابتدای سال بانکی شده است

مدیر اداره نظارت ارز بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تمامی ثبت سفارش ها بانکی شده است، گفت: تامین ارز این ثبت سفارش ها می تواند از محل صادرات، سامانه نیما یا سپرده گذاری ارزی و... انجام شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، امیر حسین شکوهی در نشستی با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق اصفهان، اظهار کرد: تنها افرادی مشمول دریافت ارز خواهند بود که بدهی بانکی و تعهدهای ارزی ایفا نشده، نداشته و همچنین همه صادرکنندگان ملزم به ورود ارز صادراتی خود به کشور هستند.

حمیدرضا قلمکاری، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی به عنوان جهادگران واقعی عرصه تولید و اشتغالزایی کشور، همکاری و همدلی مدیران اجرایی و سیاستگذاران کشور با فعالان اقتصادی را گام موثری برای عبور موفق اقتصاد کشور از شرایط موجود دانست.

وی اظهار کرد: با ساز و کارهای ایجاد شده در اتاق اصفهان مانند تشکیل میز اتاق در بانک مرکزی، فضای هم اندیشی لازم برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی استان که منجر به ایجاد چالش برای تولید و صادرات شده، ایجاد شود.

همچنین رسول کوهستانی پزوه، مدیر کل گمرک اصفهان نیز در این جلسه از آمادگی گمرک استان برای همکاری با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به منظور تسهیل در صادرات کالا یا واردات مواد اولیه مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به چالش های موجود در زمینه انتقال ارز، اگر مبحث ارز صادراتی تسهیل نشود بازگشت حداکثری ارزهای صادراتی به کشور محقق نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور مدیر کل اداره نظارت ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، مدیر کل گمرک استان اصفهان، تعدادی از اعضای هیات نمایندگان و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان به همت واحد بررسی های اقتصادی و مسئول میز اتاق اصفهان در بانک مرکزی برگزار و مشکلات ارزی جمعی از فعالان اقتصادی استان در حوزه تخصیص ارز مطرح و پیگیری های لازم در راستای حل این مشکلات انجام شد.

کد خبر 395256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.