شماره ۲۹ از دغدغه های کودکی ام آمده است

فیلم بلند داستانی "شماره ۲۹ " به نویسندگی و کارگردانی هادی رحیمی‌خواص و تهیه کنندگی مریم خلیلی، با گذشت ۲۴ جلسه فیلمبرداری، مهر ماه سال جاری، به پایان رسید و اکنون مراحل فنی را می‌گذراند.این فیلم با مضمونی فوتبالی، روایتگر علاقه نوجوانان به فوتبال است و برای حضور در جشنواره‌های معتبر آماده می‌شود.

هادی رحیمی خواص پیرامون قصه این فیلم به خبرنگار ایمنا گفت: شماره ۲۹، برگرفته از دغدغه های کودکی‌ام است. از زمانی که به یاد دارم در زمین های خاکی حاشیه شهر، دنبال توپ می دویدیم و آرزوهایمان را در دنیای فوتبال دنبال می کردیم. کودکی، فوتبال، دوستی، رفاقت، آرزو، فقر، پول و ... همه و همه، مسایلی هستند که این فیلم، برگرفته از در هم آمیختن دراماتیک آنها است.

این کارگردان در ادامه به شرایط سخت تولید اشاره کرد و گفت : در این پروژه، ۳۰ بازیگر کودک و نوجوان به عنوان بازیگران اصلی و بیش از ۱۷۰ بازیگر نیز به صورت تک سکانسی حضور داشتند که همین مساله، کار اجرایی را برای گروه سخت تر از یک کار معمولی و استاندارد کرد. همچنین بیش از ۷۰ درصد صحنه ها در زمین های فوتبال مختلف شهرستان های قرچک و ورامین و بخش جواد آباد در ۷۰ کیلومتری تهران جلوی دوربین رفت که سختی های خاص خودش را برای بازیگران و عوامل کار به همراه داشت.                                                                        

رحیمی خواص در پاسخ به این سوال که آیا کار کردن بر روی محتوای ورزشی و دغدغه کودک به شکل همزمان در یک پروژه سخت نیست، اضافه کرد: من قبلا هم کار کودک انجام داده بودم. در فیلم های حج پاکان، بوی خوش یار و... به کودکان و دغدغه هایشان پرداختم و از دنیایشان شناخت کافی دارم. فیلمنامه ای هم درباره فوتبال و نوجوانان نوشته بودم که ساخته شد و در جشنواره های معتبر بین المللی حضور یافت. در کنار این فعالیت ها، برای تلویزیون هم برنامه ورزشی نوشته و کارگردانی کردم. بنابراین شناختم از هر دو مقوله کافی بود.                                                 

کارگردان شماره ۲۹ در ادامه به دو سکانس باقی مانده از فیلم اشاره کرد و گفت:  این دوسکانس قرار است در کشور اسپانیا و ورزشگاه نیوکمپ جلوی دوربین برود که در حال رایزنی های لازم هستیم تا با هماهنگی، شرایط حضور در این کشور و فیلمبرداری این دو سکانس برای گروه فراهم شود.                                                                     

وی ادامه داد: اسماعیل جعفری در حال تدوین این فیلم است و هیربد آقامحمدی نیز همزمان مشغول موسیقی شماره ۲۹ را می‌سازد. امیدواریم با پایان مراحل فنی، در ماه آینده بتوانیم با برنامه ریزی های مدون، شرایط حضور فیلم را در جشنواره های معتبر فراهم کنیم.                                                                                                 

رحیمی خواص درباره انتخاب لوکیشن های فیلم در حاشیه شهر، با تاکید براین که خود، بزرگ شده روستاست، اظهار کرد: به دلیل شناخت فرهنگی و جغرافیایی که به عنوان فردی بزرگ شده در روستا، از این مناطق دارم، پیش از این نیز فیلم هایی را در این جغرافیا ساخته بودم و بارها مسایلی همچون فقر، ثروت، آرزوها و دغدغه های نوجوانان روستایی و حاشیه شهر را به چالش کشیده بودم. اما نکته جالب در مورد شماره ۲۹، در هم آمیختن همه این دغدغه ها به صورت همزمان در داستانی است که شماره پیراهن نوجوان اصلی قصه، بزرگ ترین دغدغه اش می شود و پیامدهایی را برای او به دنبال دارد و با مشکلات زیادی روبرو می شود.                                                                  

کارگردان این فیلم خاطرنشان کرد: خوشحالم که توانستم از  ۲۰۰ کودک و نوجوان علاقمند به سینما و فوتبال که عمدتا از بچه های با استعداد حاشیه شهر بودند، در نقش های اصلی و فرعی استفاده کنم.

گفتنی است در شماره ۲۹، محمود نظرعلیان، عرفان برزین، امیرعلی فرد احمدی، علی برجی، رها شیرازی، یاسمن نصرتی، احمدرضا میرزایی، محمد صابری موحد، وحید یعقوبی زاده، عباس تاجیک بالایی، کامران ساعد و بازیگران کودک : محمد حسام رجبی، امیرحسام علی یی، پارسا آف، کیان محمدی، هستی رجبی، بردیا خوش چهره و با حضور افتخاری مهدی رجب زاده، به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته اند.

کد خبر 395247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.