جشنواره "طلای زرد باغبادران" برگزار می‌شود

شهردار باغبادران گفت: دومین جشنواره محصولات باغی باغبادران با محوریت معرفی میوه بِه و با رویکرد توسعه صنعت گردشگری و معرفی محصولات باغی این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های فراوان بخش کشاورزی در باغبادران برای برندسازی و تقویت صادرات، اظهار کرد: شهر ساحلی باغبادران و روستاهای بخش باغبهادران با برخورداری از طبیعتی بکر و زمین‌های حاصلخیز، ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی و باغی همچون گردو، بادام و بِه دارد.

وی افزود: بِه از جمله محصولات باغی باغبادران است که می‌توان آن را به یک برند تبدیل کرد، زیرا این محصول خواص بسیاری داشته و در طبخ غذا مورد استفاده قرار گرفته و دمنوش و مربای آن نیز در بین ایرانیان مورد اقبال قرار گرفته است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: این ویژگی‌ها سبب شده مدیریت شهری باغبادران برای برگزاری جشنواره بِه برنامه‌ریزی کند تا جایگاه این محصولات با نام باغبادران به کشور معرفی شود.

امینی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های محصولات باغی و کشاورزی مختلف از جمله برنامه‌هایی است که مدیریت شهری باغبادران در راستای معرفی ظرفیت‌های باغی و کشاورزی بخش باغبهادران و جلوگیری از واسطه‌گری در این بخش مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق گردشگری با استفاده از ظرفیت سفره غذاهای ایرانی، اضافه کرد: معرفی غذاهای محلی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری در باغبادران را که امروزه به عنوان یک ظرفیت و جاذبه گردشگری تبدیل است را فراهم کند.

شهردار باغبادران گفت: ایجاد رونق اقتصادی بدون واسطه برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مصرف‌کنندگان یکی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بِه است، سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات و برندسازی در این زمینه می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌های بخش باغبهادران شود.

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره محصولات باغی و کشاورزی باغبادران با عنوان "طلای زرد باغبهادران" در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان‌ماه در پارک ساحلی شهر باغبادران برگزار می‌شود.

کد خبر 395243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.