عجایب شهر/ برج‌های جلبکی در هانگژو

گروهی از معماران فرانسوی از طرح خود برای احداث برج‌هایی شگفت‌انگیز در شهر هانگژو، مرکز استان ژجیانگ در شرق جمهوری خلق چین، رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در نظر دارند در طراحی آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای جدید تکنولوژی‌های پایدار را با بعد زیباشناسی تلفیق کنند تا علاوه بر ایجاد سازه‌هایی پایدار، هانگژو را با برج‌هایی مجسمه‌مانند مزین کنند. این سازه‌های زیبا قرار است در پنل‌های پوشیده از جلبک محصور شود تا در نتیجه اکسیژن تولید و دی‌اکسید کربن را به خود جذب کند و همچنین همانند یک عایق طبیعی، آسمان‌خراش‌ها را در مقابل گرما و سرما محافظت کنند.

از آن‌جا که آب یک عنصر صنعتی و فرهنگی مهم در شهر هانگژو به شمار می‌رود و به وفور در آن یافت می‌شود، در نتیجه این برج‌های جدید مجهز به سیستم‌های جمع‌آوری آب باران خواهد بود که آب را در یک فضای زیرزمینی جمع‌آوری خواهد کرد. معماران فرانسوی قصد دارند یک گلخانه عظیم و یک سیستم آکوپنیک، نوعی پرورش غذا، نیز در یکی از آسمان‌خراش شیشه‌ای هانگژو تعبیه کنند.

برج‌های رویایی هانگژو از چهار آسمان‌خراش خارق‌العاده تشکیل خواهد شد که این سازه‌ها به دور یک محیط آبی مرکزی حلقه زده است. نمای بیرونی ساختمان‌های پوشیده در جلبک به صورت منحنی ساخته خواهد شد که علاوه بر زیبایی منحصر به‌فرد خود، جمع‌آوری آب باران را تسهیل خواهد کرد. مجموعه چند منظوره دفاتر اداری و فضاهای همکاری متعددی را در برخواهد گرفت؛ یک مرکز هنری مملو از گالری‌های متعدد، اقامتگاه‌هایی برای هنرمندان، فروشگاهی برای آثار هنری، سالن‌های زیبایی، یک هتل بزرگ با تجهیزات کامل و پیشرفته و یک رستوران مجلل در مکان جدید تعبیه خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های خارق‌العاده برج‌های پایدار هانگژو می‌توان به پشت‌بام‌های زیبای آن اشاره کرد که پوشیده از درختان و گیاهان سبز خواهد بود. پوشش گیاهی برج‌های رویایی، علاوه بر تصفیه هوای اطراف و داخل ساختمان، فضایی سبز برای ساکنان و بازدیدکنندگان به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 395240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.