۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
پروانگی،کلید آزادی زندانیان

هنر پیش قدم کار خیر هنرمندی شده که با قبول ضعف هایش، نقطه قوت خود را با خلق آثارش به نمایش همگان قرار داده است تا زندانیان همانند پروانه از پیله شان درآیند.

به گزارش خبر نگار ایمنا، فرهاد ایرانی هنرمندی که با حضور خود در برنامه ماه عسل بیش از پیش برای مردم شناخته شد او که در کودکی به سندرم تریچر کالینز مبتلا می شود و به گفته خود بعد ها به سمت موسیقی روی آورد و آن را بزرگ ترین راه برای دور شدن از تنهایی ها می دانست و می گفت "موسیقی را برای این می خواستم که آدم ها به سمت من بیایند و فراتر از اینکه به صورت من خیره شوند به آهنگ ها جذب شوند… چون کسی همین طوری با من حرفی نمیزد."

فرهاد کم کم نه تنها در موسیقی بلکه در نقاشی و عکاسی هم یک استاد می شود تا فراتر از ضعف جسمی و با زبان هنر سخن بگوید و حال در شلوغی و همهمه تهران عکس های خود را با عنوان پروانگی به نمایش گذاشته است تا کلید برای آزادی بسازد.

این هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: نام نمایشگاه با پیشنهاد روزبه بمانی انتخاب شد، پروانگی حس آزادی و رهایی را تداعی می‌کند چرا که هزینه فروش آثار این نمایشگاه برای آزادی زندانیان غیر عمد قرار داده شده است.

ایرانی ادامه می‌دهد: هدف از برگزاری نمایشگاه کمک کردن است  و استقبال مردم نیز خوب بود و بسیاری از مخاطبان به صورت آزاد بدون خرید آثار کمک نقدی برای آزادی زندانیان انجام دادند. در این نمایشگاه ۱۲ اثر به نمایش گذاشته شده است و  یکی از بازدیدکنندگان قول خرید همه آثار را داده است.

او با بیان اینکه تنها به ۳۰ درصد از خواسته های خود رسیده است، می گوید: مهمترین مساله این است که من با خودم صادق بودم و فقط دوست داشتم حقیقت ها را ببینم چراکه مورد نامهربانی های زیادی قرار گرفتم و به دنبال راهی برای مورد تمسخر نشدن بودم به همین علت ضعف ها و قوت های خودم را شناختم و ضعف هایم را پذیرفتم و روی قوت هایم کار کردم.

این هنرمند ادامه می دهد: هدف اصلی نمایشگاه آزادی زندانیان بوده چرا که دوستانم برای من قابل احترام هستند و تلاش کردم بخش کوچکی از دغدغه احسان علیخانی را انجام دهم تا هم او و هم زندانیان را خوشحال کنم و تاثیرش را در زندگی ام ببینم.

ایرانی با بیان اینکه مردم ما بسیار مهربان هستند، خاطرنشان می‌کند: برای مردم ما هنر الویت اول نیست و خود مردم و نیازمندان در الویت قرار دارند.

کد خبر 395238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.