۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
بازی ماندگار در یادگار

شیخ دیاباته مهاجم تیم فوتبال استقلال شب گذشته(جمعه) با یک بازی و هتریک فوق العاده منتقدان خود را ساکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه روز گذشته _ ۱۰ آبان ماه _ استقلال در شبی درخشان تراکتور را در خانه آن هم با چهار گل شکست داد. دنیزلی خوابش را هم نمی‌دید که این طور مقابل شاگردان جوان ال‌کاپو زمین‌گیر شود. مهاجم سیه جُرده‌ی آبی‌پوشان تهرانی با هتریک مقابل تراکتور بازی ماندگاری را از خودش در ورزشگاه یادگار امام تبریز به جا گذاشت.

هوادار استقلال این سال‌ها آن قدر روزهای بد دیده بودند که به یک تساوی در ورزشگاه یادگار امام هم راضی می‌شدند. آن هم درست در هفته‌ای که این تیم با بی برنامگی مدیرانش تمرین درست و حسابی نکرده بود. اما استقلالی‌ها با دسته گلی زیبا همه را سورپرایز کردند.

شاید هر مربی دیگری بود شب گذشته به بازی چهار مدافع روی می‌آورد و با دو هافبک دفاعی جلوی تراکتور، اتوبوس را پارک می‌کرد، اما استقلال همان ابتدای کار نشان داد که برای مساوی نیامده است.

حُسن بازیکن جوان و تشنه پیروزی این است که اگر به لحاظ روانی کنترل شد و همچنان روی بازی تمرکز داشته باشد، هر نتیجه‌ای را به نفع خودش بر می‌گرداند.

استراماچونی تجربه کار با جوان‌ها را دارد و این نکات کلیدی را به خوبی می‌شناسد، او در عین حال بازی خوان خوبی است. ال‌کاپو در نیمه اول کاملا تراکتور را آنالیز کرد و نیمه دوم شجاعت را به تیم تزریق کرد.

استرا این حقیقت تلخ را هم به دنیزلی گوشزد کرد که باید کم کم به فکر بازنشستگی باشد. ارزش گل‌های دیاباته امشب فقط به بردن در یک بازی خارج از خانه نبود، بلکه یکی پس از دیگری خودباوری و اعتماد به نفس را به تیم تزریق کرد.

دیاباته خودش را هم باور کرد. او که بعد از مصدومیت شدید از ناحیه دنده با تلاش کادر پزشکی استقلال زودتر از موعد به میادین برگشت، همان گمشده‌ی خط حمله بود؛ الماس سیاه جدید آبی‌ها که حالا صیقل خورده است.

شاید از دید منتقدان، استقلال در تبریز به تراکتور موقعیت زیاد داد، اما باید پذیرفت طبیعی است تیمی که تهاجمی بازی می‌کند و به دنبال نتیجه است، فرصت‌هایی هم به حریف بدهد. موقعیت‌هایی که ارزش‌های حسینی را بیش از پیش نمایان کرد.

استقلال حالا در راه نیم فصل اول یک برد روحیه‌بخش به دست آورده. بردی که می‌تواند خط و نشان ایتالیایی برای مدعیان لیگ هم تلقی شود.

کد خبر 395237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.