جرایم تخلفات ساختمانی بازدارنده نیست

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه نقش جرائم تخلفات ساختمانی بازدارنده است، گفت: لازم است نسبت به بروزرسانی تعرفه جرایم تخلفات ساختمانی اقدام کنیم.

به گزارش ایمنا، حمید شهسواری با اشاره به برگزاری کارگروهی برای بررسی لایحه شهرداری در خصوص تعرفه‌های پیشنهادی تبصره ۱۱ قانون شهرداری‌ها، اظهار کرد: این لایحه در خصوص میزان تعرفه جرایم تخلفات ساختمانی است که در بررسی آن به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر فردیس پاسخ داده شد.

وی افزود: برابر ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها، ‌شهرداری مجاز است با توجه به اوضاع قیمت بازار در حوزه مسکن و املاک و عوارضی که برای پروانه‌های ساختمانی هر ساله وضع می‌شود و با هدف بازدارندگی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تعرفه‌های پیشنهادی خود را برابر تبصره ۱۱ ماده صد قانون شهرداری‌ها به شورای اسلامی شهر ارسال کند و شورای شهر نیز در صورت صلاحدید تصویب و پس از سیر مراحل قانونی و ابلاغ به شهرداری، نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ رسیدگی می‌شود، اضافه کرد: برای تخلفاتی که پس از تصویب تعرفه‌های مشخص شده اتفاق بیفتد، جرایم برابر تعرفه‌های مرتبط با تخلفات صادر می‌شود.

شهسواری گفت: هدف قانون‌گذار از تعریف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها جلوگیری از تخلفات و بازدارندگی است، باید تعرفه‌هایی معین شود که  نقش بازدارندگی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه نقش بازدارندگی کمیسیون ماده ۱۰۰ باید حفظ شود، تصریح کرد: تعرفه جریمه تخلفات در کاربری‌های مختلف از جمله مسکونی، تجاری، اضافه بناها و غیره مشخص شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار فردیس با بیان اینکه لایحه تعرفه جرایم ساخت و سازهای غیر مجاز ابتدای تیرماه جاری به شورای اسلامی شهر فردیس ارسال شده است، خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی و برگزاری این جلسات، امیدواریم این لایحه مورد توجه قرار گرفته و در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شود.

کد خبر 395222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.