فشار خون در کمین کارگران مشاغل پر صدا!

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد محیط اطراف می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از ۶۰۰ میلیون فرد در سراسر دنیا شغل‌هایی دارند که در آن‌ها مجبور به تحمل سر و صدای زیادی هستند. دانشمندان در سال‌های اخیر ثابت کردند که قرار گرفتن در معرض سر و صدای محیط، نه تنها بر قدرت شنوایی افراد اثر منفی داشته، بلکه سلامت قلبی عروقی و حتی سیستم گوارش آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که ابتلا به کم‌شنوایی دو طرفه با فرکانس بالا (BHFHL) و قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد محیط با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی رابطه بین صدای زیاد محیط اطراف و افزایش فشار خون، مطالعه‌ جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی ۲۱ هزار و ۴۰۳ کارگر را که به طور میانگین ۴۰ سال در معرض صدای زیاد قرار داشتند، بررسی و معیارهای سلامت این افراد مانند فشار خون آن‌ها را اندازه‌گیری کردند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که به مدت طولانی‌تر در معرض سر و صدا قرار گرفتند از مشکلات شنوایی بیشتری رنج می‌بردند.

به طور کلی پژوهشگران متوجه شدند خطر ابتلا به فشار خون بالا در میان کارگرانی که دارای BHFHL خفیف یا شدید بودند، به ترتیب ۳۴ و ۲۸۱ درصد افزایش یافت. به گفته محققان ارتباط مستقیمی بین قرارگرفتن در معرض سر و صدای شغلی زیاد و افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا وجود دارد. پژوهشگران در این مطالعه دریافتند این رابطه بیشتر در میان مردان مشهود است. شاید دلیل این  موضوع این باشد که معمولا کارگران مرد بیشتر از کارگران زن در محیط کار خود در معرض سر و صدا با شدت زیاد قرار دارند.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

کد خبر 395203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.