هر ۲۰ روز یک نیروگاه جدید وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: تا پایان سال به طور میانگین هر ۲۰ روز یک نیروگاه جدید ۱۶۰ مگاواتی وارد مدار خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از  پاون، محسن طرزطلب با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور اضافه شده است و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا پیک سال آینده سه هزار و ۸۴۶ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید نیز وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب پویش "هرهفته_الف_ب_ایران" مقرر شده است تا پایان امسال ۶ طرح نیروگاهی افتتاح شود، که در همین رابطه نیروگاه دالاهو در همین ماه با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود. همچنین پروژه‌های نیروگاه هرمزگان، خرم‌آباد و عسلویه نیز تا پایان امسال وارد مدار سراسری برق خواهند شد.

طرزطلب گفت: انرژی تولیدی نیروگاه‌های کشور در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۸۱ میلیارد کیلووات ساعت بوده که سهم نیروگاه‌های حرارتی از این میزان ۸۶ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت خوب نیروگاه‌های برق آبی در ۶ ماهه اول امسال، سهم نیروگاه‌های فسیلی در تولید انرژی کشور کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که در سال گذشته سهم نیروگاه‌های حرارتی بیش از ۹۲.۵ درصد بوده که در شش ماهه اول این رقم به حدود ۸۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: میزان مصرف سوخت نیروگاه‌های فسیلی کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۸ در بخش مایع و گاز ۴۰ میلیارد مترمکعب بوده که سهم گاز ۹۱.۳ درصد و مابقی سهم گازوئیل و مازوت بوده است و خوشبختانه سهم مصرف گاز در نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

طرزطلب اظهار کرد: راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال ۹۷ به ۳۸.۱ درصد رسید و برنامه‌ریزی شده تا راندمان این نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد برسد.

وی افزود: متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی دنیا ۳۷.۳ درصد است که متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی ایران از سطح نیروگاه‌های موجود در این زمینه بالاتر است و برنامه‌ریزی شده تا این میزان افزایش بیشتری یابد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در پیک سال ۹۷ و ۹۸ را بیش از ۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: نیروگاه‌ها در زمان پیک با حداکثر آمادگی در مدار تولید برق قرار داشت که این موضوع به تامین برق کشور کمک شایانی کرده است.

طرزطلب از انجام ۹۱ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی برای پیک ۹۸ خبر داد و افزود: برای پیک سال ۹۹ حدود ۹۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی پیش بینی شده که پنج هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

کد خبر 395202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.