بازگشایی دروازه شبه قاره هند بر روی گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: تفاهم نامه ای تحت عنوان توسعه پایدار و گردشگری دروازه شبه قاره هند با مرواریدهای گردشگری ایران میان دو استان اصفهان و سیستان و بلوچستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون الله یاری عصر امروز _جمعه ۱۰ آبان_ در افتتاحیه نمایشگاه "از تفتان تا مکران،گستره زیبایی" از توجه هنرمندان به موضوعاتی چون معرفی جاذبه ها و ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان اظهار خوشحالی کرد و گفت: یکی از مهمترین و زیباترین منطقه جغرافیایی کشورمان سیستان و  بلوچستان است که متاسفانه در رابطه با حوزه گردشگری و معرفی جاذبه ها در کشور زیاد موفق کار نکردیم در سیستان و بلوچستان به طور ویژه با همه ظرفیت ها شناخت کم است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان ادامه داد: خوشحالیم که این توجه صورت گرفته چرا که سیستان و بلوچستان جز پایگاه تمدنی ایران و از پهنه جغرافیایی وسیعی برخوردار است.

الله یاری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از گنجینه های مهم گردشگری است ،تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای اهمیت بالایی است و این امکان را دارد که با این استان پیوند خوبی برقرار شود و این تنوع ظرفیت گردشگری در کشور، حتما به رشد و رونق گردشگری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تنوع در بحث گردشگری پایدار، تاثیر گذار است، افزود: باید گردشگری را به صورت سرمایه ملی بنگریم چرا که میتواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند و باید زمینه ای فراهم شود تا گردشگرانی که به اصفهان می آیند بتوانند از سیستان و بلوچستان نیز بازدید کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه فرصت و بهانه ای شد تا زمینه همکاری با سیستان و بلوچستان را آغاز کنیم و تفاهم نامه ای تحت عنوان توسعه پایدار و گردشگری دروازه شبه قاره هند با مرواریدهای گردشگری ایران میان دو استان منعقد شد.

سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد

همچنین علیرضا جلال‌زایی در این برنامه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد و باید از این سرمایه به نحو احسنت استفاده شود. ظرفیت های سیستان و بلوچستان بر هیچکس پوشیده نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردمان سیستان و بلوچستان فرهیخته و بزرگوار و دارای دین شیعه و سنی هستند که تاکنون بدون مشکلی در کنار هم زندگی میکنند.

جلال زایی گفت: جاذبه های گردشگری، استان سیستان و بلوچستان را به عنوان برندی معرفی کرده که گردشگران را تشویق به بازدید از این استان میکند و امروز در کاخ چهلستون قرار دادی میان استان اصفهان و سیستان بلوچستان منعقد شد که بتواند توفیقات و دست اورد هایی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: درسال گذشته سیستان و بلوچستان را باعنوان سفر به سرزمین ناشناخته معرفی کردیم در واقع به گونه ای جلوه گر شد تا خیلی از افرادی که به سیستان و بلوچستان سفر نکردند با عکس ها و تصاویر نسبت به سیستان و بلوچستان آگاهی نسبی پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه های سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: در پنج ماه اخیر کمپین "سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم" راه اندازی شده و فرصتی است تا این استان را معرفی کنیم این کمپین در واقع با هدف معرفی رویداد های بسیار خوب شروع شد، مهمترین آن ها در سه حوزه بین المللی بود و ۱۵ رویداد ملی که سیستان و بلوچستان به عنوان استان ساحل نشین معرفی کنیم.

کد خبر 395199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.