با طرح‌های انتقال آب مخالف هستیم

رئیس شورای اسلامی استان مازندران گفت: تمامی طرح‌های انتقال آب باعث تغییرات کلی در اقلیم این استان خواهد شد و به همین دلیل با آن مخالف هستیم،

فرزین محمودی پاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص طرح انتقال آب خزر اظهار کرد: از زمان مطرح شدن موضوع انتقال آب خزر به سمنان مخالفت خود را از طریق نامه‌نگاری حتی با شورای نگهبان ابراز کردیم.

وی افزود: شورای استان مازندران نه تنها با انتقال آب خزر بلکه با سدهایی که برروی سرشاخه رودخانه‌های منطقه سوادکوه قرار است برای انتقال آب زده شده نیز مخالف است.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران با تاکید بر اینکه تمامی طرح‌های انتقال آب باعث تغییرات کلی در اقلیم استان خواهد شد و به همین دلیل با آن مخالف هستیم، تصریح کرد: در هر توسعه‌ای مغایرت‌ها با محیط زیست وجود دارد اما انتقال آب خزر باعث قطع شدن درختان، افزایش شوری آب خزر و باعث برهم خوردن سیستم اکولوژیک منطقه می‌شود که مشکلات زیادی را به همراه خواهد آورد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست قطعا برخلاف تصمیم ریاست جمهوری موضع نخواهد گرفت، ادامه داد: آیا دغدغه مسئولان این است که چنین پروژه‌ای انجام و آسیب‌های فراوانی ایجاد کند تا واحدهای صنعتی سمنان از آن استفاده کنند؟ مگر مصرف آب شرب سمنان چقدر است که با این شرایط تامین نمی‌شود؟ قطعا مسئله آب شرب نیست.

محمودی با بیان اینکه کارخانه زباله‌سوزی ساری همچنان پس از چند سال افتتاح نشده که ساختن آن برعهده دولت است، خاطرنشان کرد: اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضل زباله‌سوزی استان توسط دولت اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شمال کشور منطقه حساسی بوده و امکان دفن بهداشتی زباله‌ها در خاک آن محدود بوده و ممکن است سبب آلودگی محیط شود، اضافه کرد: در این شرایط زباله‌سوزی به نظر بهترین گزینه برای مدیریت پسماند است و می‌تواند گره گشای مشکلات ناشی از دقن زباله در مناطق مختلف استان به ویژه مرز مازندران و سمنان باشد.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران افزود: باتوجه به خساراتی که سیلاب ابتدای امسال به استان وارد کرد، مدیریت بحران استانداری درخصوص مقابله با سیل اقدامات لازم را انجام داده و نواحی حساس شناسایی شده‌اند؛ حتی دادگستری نیز به این موضوع ورود کرده است.

وی تصریح کرد: اگرچه نمی‌توان به‌طور کامل با قهر طبیعت مقابله کرد اما مدیریت اجرایی مازندران سعی در کاهش تبعات ناشی از مخاطرات طبیعی دارد.

کد خبر 395197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.