دانش بنیان ها، برطرف سازی مشکلات جدی شهروندان را در اولویت قرار دهند

دبیر کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان صنفی رایانه ای کشور گفت: کسب و کارهای دانش بنیان به دنبال برطرف سازی نیازهای جدی از مردم و شهروندان باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر حسین محمدی بعد از ظهر امروز جمعه _۱۰ مردادماه_ در نشست پیشران های فناوری و فرصت های پیش روی کسب و کار ها در محل سالن فرصت های بیست و پنجمین دوره نمایشگاه ملی اتوکام، اظهار کرد: کپی کردن ایده از ایده استارتاپ های خارجی ذاتا، بد و نامناسب نیست و باید کسب و کار های دانش بنیان به دنبال برطرف سازی نیازهای جدی از مردم و شهروندان باشند.

وی افزود: به نظر می رسد بخش بزرگی از کسب و کار های دانش بنیان ارائه خدمات به مردم در سه سال آینده از بین بروند و هیچ امیدی به دولت نیست که بتواند حمایتی از استارتاپ های B2G کند.

دبیر کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان صنفی رایانه ای کشور تصریح کرد: استارتاپ ها باید پروژه محور و ایده پایه باشند. در دنیای کنونی بخش بزرگی از کسب و کارهای دانش بنیان بر روی محصولات فیزیکی فعالیت می کنند اما استارتاپ های ایرانی کمتر به این حوزه می پردازند و بیشتر به فکر ارائه خدمات الکترونیک هستند و برای تولید پیش قدم نمی شوند.

محمدیان اضافه کرد: دولت در بهترین حالت می تواند تنها یک والد خوب برای استارتاپ ها و کسب و کار های ایده محور باشد و صاحبان صنایع نوین ما نباید چشم به دست حمایت های دولتی باشند. اگر یک کسب و کار نیاز واقعی را از مردم رفع کند، نیاز چندانی به تسهیلات و مجوز های دولتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: استونی و چکسلواکی از کشور هایی هستند که با ایجاد یک اکوسیستم استارتاپی تسهیلگری مناسبی در زمینه رشد کسب و کار های نوین کرده اند. ارتباط زیست بوم فناوری با پایتخت کشور باید افزایش پیدا کند؛ زیرا توسعه ارتباط با پایتخت موجب افزایش تجربیات و مشاهده اشتباهات فناوری و اجتماعی می شود.

دبیر کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان صنفی رایانه ای کشور یادآور شد: کمک به افزایش رفت و آمدهای استارتاپ ها به پایتخت بهترین فعالیتی است که دولت می تواند برای کسب و کار های ایده محور انجام دهد.

کد خبر 395193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.