آگاهسازی مردم سبب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: وقتی مردم نسبت به کار قضا آشنایی کامل داشته باشند برخی از پرونده‌ها یا اصلا مطرح نمی‌شود یا در مسیر درست قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام‌والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم امشب (جمعه) در ادامه سفر به اصفهان و در ابتدای دیدارهای مردمی خود با مردم این شهر اظهار کرد: هدف دستگاه قصا سرعت بخشیدن به امور و برنامه‌ریزی برای ورود هرچه کمتر پرونده‌ها به محاکم قضایی است تا در نهایت دادگاه‌ها بتوانند با دقت نظر بیشتری در خصوص مسائل تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در تشکیلات قضایی ورود پرونده‌های بسیار به محاکم قضایی است، اظهار کرد: این امر قضات را به خود مشغول کرده و باعث شده مردم دیرتر به حق خود برسند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه شکایت‌های تکراری و رفت و آمدهای بیهوده در محاکم قضایی مشکلی است که سبب اتلاف وقت قضات می‌شود، تصریح کرد: وقتی مردم نسبت به کار قضا آشنایی کامل داشته باشند برخی از پرونده‌ها یا اصلا مطرح نمی‌شود یا در مسیر درست قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضور حقوقدانان در مساجد و مجامع عمومی و راهنمایی مردم توسط آنان نقش پررنگی در آگاه سازی مردم نسبت به روند رسیدگی به پرونده‌ها ایفا می کند.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه خداوند متعال در تمام شئونات زندگی عامه مومنین را به قسط دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر چنانچه مردم در خانه خود اخلاق را رعایت کنند دعوای خانوادگی رخ نخواهد داد و اگر در روابط خویش قسط را برپا کنند دعوا و نزاعی ایجاد نمی‌شود زیرا بیشترین نزاع‌ها به‌خاطر زیاده طلبی فردی است که حق با او نیست.

در پایان سخنان مرتضوی‌مقدم، تعدادی از شهروندان مشکلات قضایی خود را با رئیس دیوان عالی کشور و هیئت همراه وی درمیان گذاشتند.

کد خبر 395192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.