توسعه چشمگیر اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۲۴ میلادی

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید به دنبال جایگاه واقعی کشورمان در بازار پیشران های جدید اقتصادی باشیم زیرا مطالعات نشان می دهد، تعداد اشیاء متصل به اینترنت تا سال ۲۰۲۴ میلادی از ۲۲ میلیارد می گذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا احمدیان بعد از ظهر امروز جمعه _۱۰ مردادماه_ در نشست پیشران های فناوری و فرصت های پیش روی کسب و کار ها در محل سالن فرصت های بیست و پنجمین دوره نمایشگاه اتوکام، با اشاره به تحول مبانی بازار های جهانی و توسعه اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: حضور جوانان در استارتاپ ها یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع از کسب و کار های دانش بنیان است.

وی افزود: در فضای اقتصادی تاریخ گذشته، مردم، کسب و کارها و دولت، بازیگران اصلی محسوب می شدند اما فضای اقتصادی نو و جدید دنیا، اشیاء را نیز وارد این چرخه کرده است. امروزه تعداد اشیاء متصل به اینترنت در جهان، بیش از تعداد افراد متصل به شبکه های اینترنتی است و در صورتی که به ظرفیت ها و چشم انداز این حوزه درسال های آینده نگاه توسعه ای نداشته باشیم، به یک بازار مصرفی اینترنت اشیا در آینده تحولات اقتصادی تبدیل خواهیم شد.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت های بزرگ صنعتی باید بپذیرند که دنیای اقتصادی امروز جهان، فضایی برای توسعه استارتاپ ها و کسب و کار های دانش بنیان است، تصریح کرد: اقتصاد هوشمند، اقتصادی است که کنشگران عملیات و تعاملات خود را بر پایه فناوری دیجیتال و زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطاتی انجام می دهند و رفتار های اقتصادی هوشمندانه ای از خود نشان می دهند.

احمدیان اضافه کرد: فناوری از شاخصه های جدید بازارهای اقتصادی  دنیا است و رشد اقتصادی فناوری های بر پایه بلاک چین در فعالیت های مالی نشان دهنده افزایش میزان مشارکت فناوری های دیجیتال در اقتصاد است.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان‌، در سال ۲۰۳۰ میلادی تکنولوژی های مبتنی بر فکر و مسائل نوآورنه پیشرفت چشمگیری را تجربه خواهد کرد و باید برای استقبال از این پیشران ها آمادگی داشته باشیم. بلاک چین نشان داده که یک پیشران می تواند همه بازار ها را به سرعت مورد تاثیر قرار دهد.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: باید به دنبال جایگاه واقعی کشورمان در بازار پیشران های جدید اقتصادی باشیم و مطالعات نشان می دهد، تعداد اشیاء متصل به اینترنت تا سال ۲۰۲۴ میلادی از ۲۲ میلیارد می گذرد. مهم ترین مزیت شبکه اینترنتی 5G برای ما افزایش سرعت و انتقال حجم دیتا است و کسب و کار های کنونی دنیای اقتصادی نیز باید بر اساس همین دیتاها تنظیم و برقرار شوند. جنگ اقتصادی کنونی در بازار اقتصاد دیجیتال جنگ دیتا و انتقال اطلاعات است و باید روی فناوری 5G در ایران سرمایه گذاری کنیم تا فضای کسب و کار این حوزه بهبود پیدا کند.

احمدیان افزود: باید به پیشران های زنجیری بازار دیجیتال به صورت متمرکز و دقیق نگاه کنیم و مهم ترین مسئله ای که تا سال ۲۰۲۵ میلادی مطرح می شود استقبال مردم از هوش مصنوعی است و باید به فکر ظرفیت های هوش مصنوعی در کشور و ارتقا سطح فناوری آن باشیم. اگر از پیشران های تکنولوژی به صورت صحیح استفاده نکنیم زیست بوم فناوری کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبر 395186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.