احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی-آموزشی ناشنوایان کشور در اصفهان

کلنگ احداث اولین مجموعه فرهنگی آموزشی ناشنوایان اصفهان و بزرگترین مرکز کشور، در شهرک نگین ملک شهر با زیربنای حدود ۳۰۰۰ مترمربع به زمین خورد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این آیین رعایت حقوق افراد دارای معلولیت به ویژه ناشنوایان را وظیفه انسانی همه مسئولان ذکر و اظهار کرد: امیدوارم روزی بتوان به تمام توانخواهان اصفهان بتوانند تسهیلات لازم را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه تبعیض مثبت در راستای تامین عدالت است، تصریح کرد: برای صدور پروانه این مکان و عوارض پرداختی آن شهرداری پیشگام بود و کمک‌ها و حمایت های لازم را انجام داد؛ شهرداری اصفهان برای ساخت این مجموعه فرهنگی آموزشی برای ناشنوایان هیچ وجهی را دریافت نکرد واین مرکز معافیت های لازم برخوردار شد.

وی ادامه داد: در ادامه کار نیز برای اینکه این محل مکان مناسبی برای گردهمایی‌ها و تعاون و همکاری میان ناشنوایان باشد شهرداری مساعدت های لازم را خواهد داشت تا ناشنوایان راه پیشرفت خود را هرچه بهتر طی کنند.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که این مکان در آینده نزدیک، مکانی پر از خیر و برکت برای همه شهروندان باشد.

مساعدت شهرداری برای ساخت مجموعه فرهنگی آموزشی ناشنوایان اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم با بیان این که برای این مرکز شهرداری مساعدت های لازم را در خصوص پروانه های ساختمانی به عمل آورده، اظهار کرد: هزینه های پروانه ساختمانی برای این مرکز با گرفتن مصوبه شورای شهر به صورت کاملاً رایگان در اختیار ناشنوایان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این مرکز با زیربنای حدود ۳ هزار مترمربع در۶ طبقه به عنوان بزرگترین مرکز ناشنوایان کشور شناخته می‌شود. در این مرکز هم به موضوعات فرهنگی و هم به مسائل آموزشی ناشنوایان توجه می‌شود.

۱۴ هزار ناشنوا در استان اصفهان وجود دارد

این مرکز با همت شهرداری، خیرین و مسئولان استانی احداث می‌شود. نزدیک به ۱۴ هزار ناشنوا در استان اصفهان وجود دارد. خیرین برای ساخت این مرکز برای ناشنوایان اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرچه سریع تر این مکان در اختیار ناشنوایان قرار بگیرد.

کد خبر 395182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.