سرکشی رئیس دیوان عالی کشور از دادگاه‌های اصفهان

رئیس دیوان عالی کشور با حضور در اصفهان، هدف از سفر خود را سرکشی به دادگاه‌های استان و تذکر درخصوص ضعف‌های قضات و شنیدن نظرات آن‌ها اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پس از حضور در اصفهان درخصوص هدف سفرهای استانی خود گفت: دوره پیشرو در قوه قضاییه دوره تحول و کار بیشتر است و در این راستا سفرهای استانی خود را با هدف خداقوت گفتن به قضات و آشنایی با مشکلات آنان از نزدیک، دنبال می‌کنم.

وی افزود: یکی از وظایف مهم دیوان عالی نظارت بر احکام صادره از سوی دادگاه‌ها در سراسر کشور است؛ البته تنها بخشی از این آراء به دیوان عالی آمده و در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا اکثر احکام صادره قابل فرجام خواهی نیست.

رئیس دیوان عالی کشور مبارزه با فساد را سیاست کلی قوه قضاییه معرفی و خاطرنشان کرد: فساد در هر لباس و مقامی وجود داشته باشد با آن مبارزه شده و وظیفه خود را رسیدگی به تمام پرونده با هر موضوعی در اسرع وقت می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در پایان سفر به اصفهان عملکرد قضات را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد، اضافه کرد: در این سفر نظرات قضات را خواهیم شنید و در سرکشی به دادگاه‌ها تذکرات لازم را به آنان خواهیم داد.

مرتضوی مقدم در ابتدای سفر خود با حضور در گلستان شهدای اصفهان به مقام شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

کد خبر 395181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.