گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

نماز جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان پیرامون مسائل داخلی و خارجی شامل مواردی چون آغاز ربیع الاول، شهادت امام حسن عسگری، آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و تحولات عراق و لبنان  و فتنه دشمنان در این کشورها و ایام الله ۱۳ آبان و دعوت از مردم در تظاهرات این روز ایراد گردید که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

عصر افول آمریکا فرا رسیده است

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: در هفته پیش رو سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است، امام حسن عسگری (ع) جوانترین امام بعد از امام جواد (ع) بودند که به امامت رسیدند و مدت امامتشان حدود شش سال بود.
وی افزود: باید توجه داشت یک روز مجاهدت امامان معصوم(ع) تاثیرگذاری بالایی داشته و به میزان سال ها اثر می گذارد و دین را به گونه ای حفظ کردند که با وجود خلفای جور و بعضی از علمای دنیاطلب که  تحت تاثیر خلفا بودند و هدفشان تحریف دین بود توانستند دین را در این شرایط حفظ کنند.
امام جمعه باغبادران تصریح کرد: امام حسن عسگری (ع) تاثیرگذاری بالایی در حفظ و ترویج اسلام ناب محمدی داشتند و مطلبی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد آن است که در زمان و خفقان دوران امام (ع) نا امید نشدند و دین را ترویج کردند.
فرهنگ ادامه داد: امروز  نیز نباید فعالیت های فرهنگی و دینی را به دلیل بعضی از مسائل مادی و مشکلات متوقف و یا کم رنگ کرد و برهمین اساس مقام معظم رهبری فرمودند یکی از برنامه های دشمن، تغییر محاسبات مسئولان و مؤثران فکری و همچنین آحاد مردم است تا منافع حقیقی و ملی خود را نتوانند به‌درستی تشخیص دهند.
وی عنوان کرد: مستکبران جهان در جریان دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای فشار روانی را در دستور کار خود قرار دادند تا مسئولان و مردم  از خواسته های خود کوتاه آمده و با گفتمان دشمن همراه شوند.
امام جمعه باغبادران تصریح کرد: ایمان، مجاهدت، تلاش مستمر، وحدت و هم‌افزایی و مشغول نشدن به سرگرمی های حقیر دنیوی از جمله عوامل پیروزی و حفظ دستاوردهایی است که با سختی و دشواری های بسیار به دست آمده است.
فرهنگ اضافه کرد: مردم و مسئولان باید مواظب باشند دنیا طلبی و دنیا گرایی جایگزین ارزش های انقلاب نشود چراکه اگر نسل امروز  بصیرت نداشته باشد دشمن به اهداف خود دست پیدا خواهد کرد.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است، و مردم این کشورها نیز بدانند مطالبات بحق آنها فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.
امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: این جمله مقام معظم رهبری بهترین نصیحتی بود که می تواند مشکل امروز عراق و لبنان را مدیریت وبحران را حل کند.
وی یاداور شد: امروز امریکا و استکبار جهانی در عراق و لبنان دنبال اهداف خود یعنی شکستن مقاومت و تسلیم شدن خط مقاومت هستند و برهمین اساس از خواسته های بر حق مردم برای اهداف خود استفاده می کنند لذا مردم  و مسئولان عراق و لبنان باید هوشیار باشند.
فرهنگ اضافه کرد: ۱۳ ابان روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی است از این رو دانش آموزان انقلابی کشور با شرکت در این راهپیمایی خط مبارزه با استکبار را که از دستاوردهای نظام وانقلاب است حفظ خواهند کرد.
وی عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب افول آمریکا مدتها است شروع شده و امروز افول تفکر استکباری آمریکا را در سیاست های آنان در منطقه را به خوبی مشاهده می کنیم.

دست استکبار در نا آرامی های عراق و لبنان دیده می شود

حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دولت آباد پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به موضوع نا آرامی های دو کشور عراق و لبنان اشاره و اظهار کرد: همانطور که می دانید ناآرامی هائی در دو کشور عراق و لبنان به خاطر فساد، بی کاری و نبود امکانات این که در یکی دو هفته گذشته رخ داده است و این اعتراضات حق مردم است که از حاکمان خود مطالبه گری داشته باشند و مسئله ای داخلی و مربوط به خود آنها است.

وی گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم، انحراف این خواسته است و تبدیل شدن آن به کشته شدن نیروهای مردمی و تاثیر گذار و کسانی که در مبارزه با داعش نقش مؤثر داشته اند، خصوصاً در عراق است.

امام جمعه دولت آباد افزود: اینکه تیر اندازی می شود و تعدادی از نیروهای خدوم به کشور عراق کشته می شوند، کاملاً مشخص کننده توطئه و فتنه ای است که از طرف آمریکا، سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل و پول کشورهای عربستان و امارات طراحی شده است و در حال اجرا است. وی تصریح کرد: آمریکا و ایادی او تصمیم داشتند که تابستان داغ برای ایران رقم بزنند و این اغتشاشات را در داخل ایران بیاورند و محور اصلی مقاومت را از بین ببرند که بحمدالله با هوشیاری مردم و هدایت های مقام معظم رهبری این توطئه نقش بر آب شد.

حجت الاسلام محمود آبادی گفت: برنامه خود را به دو کشور لبنان و عراق منتقل کردند و این دشمنی هم مشخص بود، بخاطر اینکه آمریکا هر گاه نیروهای خود را از جایی خارج کند مشخص است که برنامه دشمنی خود را تغییر داده است، مثل زمانی که داعش را تأسیس کرد و می خواست شیعه و سنی را در مقابل همدیگر قرار بدهد، که به شکر خدا و با هوشیاری مردم نتوانست.

وی اظهار کرد: انشاء الله با درایت و بصیرت مردم و مسئولین دو کشور لبنان و عراق این توطئه و فتنه از بین خواهد رفت و نکته مهمی که ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که همانطور که حضرت آقا تذکر دادند، مواظب فتنه دشمن باشیم چرا که دشمن بیدار است و تلاش خود را انجام می دهد و  احتمال دارد که یک دو قطبی کاذب در کشور ایجاد کند و فتنه ای را همزمان با برگزاری انتخابات در کشور ایجاد کند که باید همه هوشیار و بصیرت لازم را داشته باشیم.

امام جمعه دولت آباد در ادامه خاطر نشان کرد: در این هفته ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را در پیش داریم که انشاء الله در راهپیمائی این روز شرکت خواهیم کرد و اعلان انزجار از ریشۀ تمامی مشکلات دنیای اسلام که همان آمریکای جنایتکار است را خواهیم داشت.

بزرگترین آسیب برای یک کشور ؛ سلب امنیت مردم است

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بادرود به یوم الله ۱۳ آبان ماه اشاره کرد و اظهار داشت:  سیزده آبان ماه یادآور سه حادثه مهم و سرنوشت ساز تبعید حضرت امام از قم به ترکیه در سال ۴۳، کشتار بیرحمانه دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تاریخ انقلاب اسلامی است  که به همین مناسبت روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نام گرفته است.

امام جمعه بادرود گفت: مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه به دنیا اعلام خواهند کرد که همچنان ما رهرو و پیرو شهدا و امام راحل و رهبری هستیم .

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در لبنان و عراق وباتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آغاز فروپاشی و افول استکبار جهانی یعنی آمریکاست باید حضور مردم خاصه معلمان و مربیان و دانش آموزان در این راهپیمایی پررنگ باشد چرا که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز استکبار ستیزی است

قاسمی به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه اسلامی است که بارها در دین اسلام و روایات و احادیث روی آن تاکید شده است لذا احیای این سنت حسنه نبوی و علوی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش فقر و پیشرفت جامعه اسلامی ایفا کند.

وی تریبون صدا و سیما  ؛نماز جمعه و  منبرها و روضه های هفتگی و ماهانه و سالانه را برای تبیین وقف مهم دانست که با زبان ساده با استفاده از تمثیل و تشبیه و داستان های واقعی مردم را عاشق معنویت نمود.

امام جمعه بادرود در ادامه خطبه به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش اشاره کرد و گفت :بزرگترین لطمه ای که دشمنان می توانند به یک کشور بزنند این است که امنیت را از آن سلب کند کاری که امروز  کشورهای منطقه شروع کردند و امنیت را از مردم می‌گیرند در دنیا بیشتر از همه آمریکا و سرویس های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول کشورهای مرتجع منطقه آشوب به پا می‌کند و این بدترین دشمنی و خطرناک‌ترین کینه‌توزی علیه یک ملت است.

 قاسمی بیان داشت ؛ رهبر انقلاب توصیه هایی به دلسوزان عراق و لبنان داشتند که فرمودند باید دلسوزان عراق و لبنان اولویت شان را علاج ناامنی قرار دهند ضمن اینکه مردم مطالباتی دارند و به حق هم هست اما باید بدانند که این مطالبات در چارچوب قانون قابل تحقق است در کشوری که ساختار قانونی به هم ریخت هیچ عملی نمی شود انجام داد وقتی ناامنی در کشوری به وجود آمد هیچ اقدام مثبتی نمی توان انجام داد بنابراین باید تمام هم و غم دولت ها خاصه دولت ایران و دولت عراق وحدت، همدلی و حفظ نظم، آرامش و امنیت باشد.

مدیران نطنزی بیشتر در نماز جمعه حضور پیدا کنند

حجت الاسلام محمد یعقوبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر نطنز ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی به هفته  بسیج دانش اموزی اشاره کرد و گفت: حاکمیت الهی در تمام نقاط ایران اسلامی بر پاست و در تمامی عرصه ها حضور دارند. یکی از ثمره های این نظام، بسیج دانش آموزی است که در تمام مراحل انقلاب دوشادوش دیگر بسیجیان آماده دفاع از این مرز و بوم هستند.

وی به جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: نمازجمعه یادگار امام راحل (ره) است و پایگاه تاثیرگذاری در کشور به شمار می رود و مسئولین نیز می بایست نسبت به نمازجمعه توجه کافی نمایند و بیشتر حضور داشته باشند.

خطیب جمعه نطنز نسبت به مهاجرت جوانان نطنزی به شهرهای بزرگ که علت آن ضعف و بی توجهی برخی از مسوولان شهرستان نسبت به خواسته ها  و رفع نیازهای آنان است، انتقاد کرد.

یعقوبی در ادامه خطبه به مسائل جاری کشورهای مسلمان عراق و لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت اصلی دلسوزان و جناح های سیاسی این دو کشور علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز باید بدانند، مطالبات به حق آن ها می بایست، از چارچوب ساختارهای قانونی تامین شود، باید سرنخ آن چه امروز در عراق و لبنان می گذرد، را در سفارتخانه های آمریکا و کشورهای غربی پیدا کرد، که منافع خود را در فتنه انگیزی می بینند.

امام جمعه نطنز با بیان این که آمریکا و استکبار جهانی از پیروزی های جبهه مقاومت علیه داعش و گروه های تکفیری عصبانی هستند، تاکید کرد: آن ها می خواهند، با ایجاد درگیری های داخلی ملت ها را به خود مشغول کنند و از سویی دیگر در پی ایجاد تقابل این کشورها با ایران هستند.

یعقوبی به یوم الله ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان امسال چند تفاوت عمده با سال های قبل دارد، صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که استکبارستیزی، دشمن شناسی و عدالت محوری با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی را از محورهای مهم آن معرفی می کرد، باید در جهت برگزاری پرشور مراسم ۱۳ آبان تلاش کرد.

جوانان در فعالیت‌های فرهنگی به حمایت نیاز دارند

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهارکرد: فرهنگ عمومی به تعبیر رهبر انقلاب از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای شود.

وی افزود: فرهنگ یکی از زیربناهای مهم جامعه محسوب می‌شود که باید همگان نقش خود را در حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌ها و فعالان فرهنگی ایفا کنند.

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه  بسیاری از جوانان در حوزه های فرهنگی و دینی فعالیت دارند، تصریح‌کرد:  حمایت از اقدامات آن‌ها موجب توسعه و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها می‌شود و نتایج آن به جامعه خواهد رسید و دشمنان در جبهه ضد فرهنگی ناکام می‌مانند.

وی به افشاگری امام خمینی(ره) و افشاگری درباره لایحه کاپیتولاسیون، گفت: ۱۳ آبان ماه یادآور سه واقعه مهم است که یکی از آن به موضوع مهم افشاگری حضرت امام در خصوص این لایحه اشاره دارد و جامعه بین الملل نیز امروزه گرفتار چنین تصمیم دشمن شده‌است.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه  دولتمداران آمریکا در کشورهای مختلف جنایت می‌کنند و بعد بر اساس قوانین کشور خود خواهان رسیدگی هستند این کاملا ظلم محسوب می‌شود و باید با حفظ استقلال مردم و رهبران کشورهای دنیا مانع چنین اقدامی شوند.

وی اضافه‌کرد: کشورهای وابسته و نوکر دولت های ظالم همواره دچار رفتارهای ظالمانه دشمنان هستند و در سایه ظلم پیش می روند و اموال آن ها به تصرف ظالمان در می‌آید.

وی به بیانات مقام معظم رهبری نیز در دانشگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا اشاره‌کرد و گفت: ایشان نیز بر دشمن شناسی و ایستادگی و مقاومت مثل همیشه تاکید داشتند و باید سرنوشت ملت های بدون استقلال و وابسته به ظلم را ببینیم و نگذاریم چنین مشکلی را دچار شویم.

ماهیت جمهوری اسلامی مقابله با سلطه ستیزی و ظلم ستیزی است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: دوران امامت امام حسن عسگری(ع) هر چند کوتاه بود اما تشیع را برای دوران غیبت کبری فراهم ‌کردند.

امام جمعه گلپایگان افزود: پس ازغیبت صغری شیعیان برای کارهای دینی و فرهنگی به فقها و علما مراجعه داشتند، امروز در دوران عصرغیبت امام زمان(عح) هستیم و باید از مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

کرامتی با بیان اینکه ۱۳ آبان‌ماه یادآور سه رویداد بزرگ در کشور است، افزود: تبعید امام به ترکیه، شهادت دانش آموزان به دست دژخیمان پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در تاریخ ایران به ثبت رسیده است.

وی گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به عنوان انقلاب دوم نام گرفته است چرا که نقش آمریکا در این سه واقعه نمایان بود.

امام جمعه گلپایگان گفت: علی رغم دشمنی های بی‌شمار آمریکا که بر کشور ما تحمیل شده است برخی حرف از برقراری رابطه با آمریکا به میان می‌آورند در صورتی که آمریکا نمی‌تواند با کشور ما رابطه داشته باشد چرا که ماهیت جمهوری اسلامی مقابله با سلطه ستیزی و ظلم ستیزی است.

کرامتی افزود: دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ریشه ماهیتی و هویتی دارد و حتی پس از پیروزی انقلاب به طرق مختلف این دشمنی آشکارا شده است.

وی ادامه داد: ملت ایران چهل سال که طعم تلخ جنایات آمریکا را می‌چشند، استکبار جهانی یعنی زورگویی، ظلم، سیطره طلبی و سلطه جویی به نفع مقاصد خود در کشورها است.

امام جمعه گلپایگان گفت: آمریکا برای تقویت بنیه کشورش با استعمارگری اقتصاد کشورها را تحت سیطره خود می‌گیرد تا منابع مالی و اقتصادی کشورها را غارت کند.

مدیران جوان، انقلابی و جهادی، نیاز جامعه امروز برای رفع مشکلات

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: ایران اسلامی در برابر عدم پایبندی اروپایی ها به تعهدات برجامی تا کنون سه گام را در جهت کاهش تعهدات خود برداشته است و صریحاً اعلام کرد اگر اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکنند گام چهارم کاهش تعهدات را نیز بر خواهد داشت.
وی افزود:امروز باید ایران اسلامی و مدیران کشور در برابر بدعهدی اروپایی ها با قدرت تمام گام چهارم را بردارند تا استکبار و اورپا بداند ایران اسلامی برای منافع خود و امنیت کشور با هیچ کس شوخی ندارد .
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال القا این نکته است که تنها منجی کشورهای عراق و لبنان آمریکا و عربستان بوده و حوادث روزهای اخیر کشورهای عراق و لبنان قبلا در ایران نیز رخ داده  بود اما وجود رهبری بیدار و اطاعت پذیری مردم از ولایت فقیه و بصیرت ، هوشیاری ، استقامت و وحدت مردم این توطئه ها و فتنه ها را خنثی ‌کرد.
وی ادامه داد: امروز در کشور عراق و لبنان وجود مراجع انگلیسی و سعودی باعث تفرقه و اختلاف شده است و باید توجه داشت این فتنه ها یک طرح استکباری بوده حال چرا باید مبارزان با داعش که جان خود را در مقابله با فتنه داعش کف دست گرفتند و به مبارزه پرداختند امروز در جریان فتنه ها ترور شوند سوالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
باقریان اضافه کرد: آیا این اقدامات نشان دهنده آن نیست که طرحی از قبل آماده شده با شناسایی مبارزان ضد آمریکایی آنها را تررو می‌کنند . 
وی عنوان کرد: مردم عراق و لبنان با وحدت و همدلی همانطور که در مبارزه با داعش با اطاعت از مراجع عالیقدر ، کشور خود را نجات دادند امروز هم به میدان بیایند و با وحدت و همدلی توطئه دشمنان را خنثی کنند. 

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: وجود مشکلات در کشور علی رغم تمامی تلاش های گذشته باید رفع شود و این مشکلات مسئله ای نیست که حل نشود و اگر سوء مدیریت و فرافکنی ها در کشور  برطرف شود مشکلات حل خواهند شد .
وی خاطرنشان کرد: سوء مدیریت در کشور  باعث بروز بسیاری از مشکلات بوده و راه برون رفت از سو مدیریت سپردن کارها به دست مدیران جوان ، انقلابی و جهادی است.

احیاگر وقف در جامعه باشیم

حجت الاسلام رسول خواجه‌کریمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خوانسار، اظهار کرد: باید احیاگر وقف در جامعه باشیم.

امام جمعه خوانسار با بیان اینکه  در جهت ترویج فرهنگ وقف هر چند کوچک باید در جامعه تلاش شود، گفت: وقف یک صدقه همیشه جاری است که در طول دوران اسلام برای خدمت به مسلمانان انجام می‌شده است.

خواجه‌کریمی تأکید کرد: طبق آمار بیشترین وقف‌ها برای احیای اسلام به ثبت رسیده است حتی ۸۰ درصد موقوفات وقف امام حسین(ع) و برای روضه خوانی اباعبدالله حسین(ع)  وقف شده است.

وی گفت: در دوران تاریخ اسلام برای اطعام دادن، قرآن آموختن و زیارت رفتن نیازمندان وقف‌هایی صورت می‌گرفت.

امام جمعه خوانسار با بیان اینکه امروزه برای انرژی هسته‌ای اموال بسیاری وقف شده است، گفت: وقف یک صدقه جاری ماندگار برای دنیا و آخرت انسان است.

 خواجه کریمی گفت: وقف کردن در بین مردم کم رنگ شده است که زیبنده نیست مسلمانان باید در وقف کردن پیشتاز باشند به طوری که متناسب با نیاز جامعه وقف‌ صورت گیرد.

 وی گفت: قبل از انقلاب درآمد حاصل از موقوفات و حتی سند موقوفات به نام پادشاهان ثبت می‌شد و همین موضوع موجب نارضایتی مردم نسبت به وقف کردن می‌شد که خوشبختانه با پیروزی انقلاب در سازمان اوقاف ستاد احیای موقوفات برای بروزرسانی و احیای موقوفات تشکیل شده است.

کد خبر 395169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.